Barneklær abonnement:

Nå kan du abonnere på barneklær

- Jeg tror folk tenker litt annerledes i dag, de er mer miljøbevisste, sier designer Fam Irvoll

MILJØVENNLIG TILBUD TIL SMÅBARNSFORELDRE: Barn vokser rasende fort, men det å hele tiden kjøpe nye barneklær er både belastende for lommeboka og for miljløet. FOTO: NTB Scanpix
MILJØVENNLIG TILBUD TIL SMÅBARNSFORELDRE: Barn vokser rasende fort, men det å hele tiden kjøpe nye barneklær er både belastende for lommeboka og for miljløet. FOTO: NTB Scanpix Vis mer
Publisert

Mange foreldre kjenner problemet godt; unger vokser ut av klærne sine før de knapt har begynt å bruke dem. Det å stadig måtte kjøpe nye klær til ungene er ikke bare kostbart, det er også en stor miljøbelastning.

Dette ønsker gründer Patrick Skou og designer Fam Irvoll å gjøre noe med. Sammen har de startet konseptet Lillepanda som er en abonnementsordning for barneklær.

– Prinsippet er at klærne skal kunne brukes av flere barn slik at man ikke skal behøve å kjøpe nytt hele tiden, sier Skou.

– Det starter med at du får tilsendt en pakke med barneklær og etterhvert som barnet vokser får du tilsendt nye pakker med klær i posten. De gamle returnerer du til oss slik at vi kan vaske dem og sjekke hvilken tilstand de er i. Dersom de er ødelagte reparerer vi dem, men hvis de er i god stand vil de bli sendt ut til andre.

– Du kan derfor få tilsendt klær som andre har brukt, men de skal være som nye og uten særlig slitasje. Klærne har også en innbakt forsikring; dersom et plagg skulle bli ødelagt ved et uhell, kan du kontakte oss for å få byttet det ut uten ekstra kostnad, forklarer Skou.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer