Rockering - hjemmetrening

Rockeringen er tilbake! Med en rockering kan du når som helst rocke i din egen stue, såfremt du har litt gulvplass. Disse rockeringene er større enn de vi brukte i barndommen, og med en bølget innside skal midjen få "juling". I tillegg til trening av magen må du også bevege rompe og hofter for å holde ringen i sving.

Vi må innrømme å være veldig skeptiske da vi skulle prøve ringen. - Dette får jeg garantert ikke til, sa en av oss som prøvde. Riktignok var det en del klabb og babb til å begynne med, men ringen ble svingt rundt i stadig lengre perioder ettersom vi prøvde oss frem.

Rockeringen ble levert i 6 biter, og var enkel å montere. Den finnes i 3 vektklasser. 1,2 kilo, 1,5 kilo og 2 kilo. Vi testet en rockering på 1,5 kilo.

Her kan du bestille rockering (Buyhelse.no)

Slik lærer du å rocke:

  1. Stå med føttene 50 cm fra hverandre (som skulderbredden), ha den ene foten litt framfor den andre, ha tærne vendt litt utover slik at kroppen står stødig. Du bør passe på å stå på ett jevnt underlag når du skal rokke med rockering. 
  2. Hold rockering vannrett fast inn mot ryggen. Øv deg på å svinge din rockering fra side til side med armene. 
  3. Stå rett med kroppen når du bruker din rockering. Spinn din rockering med en bestemt rykk, mens du beveger kroppen frem og tilbake eller fra side til side, slik at din rockering holder seg vannrett rundt midjen i en rolig bevegelse. 
  4. Bytt retning når du har rokket med din rockering etter noen minutters, slik at treningen med din rockering skal være balansert. 
  5. Bruk rockering 1-2 minutter i starten. Du kjenner fort at du blir sterkere i kjernemuskulaturen med din rockering.


 
Forbrenning: Lav. Det er mulig man kan oppnå middels forbrenning når teknikken sitter 100%. Vi anbefaler å kombinere rockeringtrening med andre mer

For gravide/nybakte mødre: Ringen anbefales ikke for gravide eller kvinner som nylig har født.

Dette var bra:

  • Annerledes og moro!
  • Du får aktivert kjernemuskulatur, korsrygg og mage
  • Rockering krever ikke et tidsbestemt treningsprogram, men kan trenes i flere korte perioder gjennom en dag.
  • Utfordrer din koordinasjon - uvante bevegelser for de fleste!

Dette var ikke bra:

  • Lanseres som blant annet et slankeprodukt, men forbrenningen er relativt lav. Vi anbefaler at du kombinerer rockeringen med andre mer energikrevende treningsformer hvis du primært ønsker å slanke deg. Dette er imidlertid god styrketrening for kjernemuskulatur, korsrygg og mage, noe som også er nyttig når man ønsker vektreduksjon. Det er også mulig at man kan oppnå høyere forbrenning når teknikken sitter 100%.

Sjekk KKs kjærlighetshoroskop

Saker spesielt utvalgt for deg: