Annonsørinnhold

Skincity

5 av 5 gir den digitale hudtesten toppscore

Vi fikk KK-leserne til å teste hudpleieveiledning på nett. Er det like genialt som det høres ut, tro?

STORFORNØYDE: Skincity er en online hudpleieklikk som tilbyr gratis hudpleieveiledning på nett. Elisabeth Ødegaard (f. v.), Else Rødset Svensson og Anne Linn Fjordholm er blant de fem kvinnene som har fått teste tjenesten – og tilbakemeldingene er strålende. FOTO: Privat
STORFORNØYDE: Skincity er en online hudpleieklikk som tilbyr gratis hudpleieveiledning på nett. Elisabeth Ødegaard (f. v.), Else Rødset Svensson og Anne Linn Fjordholm er blant de fem kvinnene som har fått teste tjenesten – og tilbakemeldingene er strålende. FOTO: Privat Vis mer
Publisert

Kristin sliter med pigmentflekker, mens Janne-Marie gjerne skulle hatt hjelp med hudormer. Anne Linn vil få tilbake gløden, Elisabeth kjemper tidvis mot hormonell acne og Else er lei av å ha kviseutbrudd i voksen alder.

Å treffe på utfordringer på hudfronten – enten det er av og til eller titt og ofte – er helt normalt. Likevel er ikke til å stikke under stol at de fleste ønsker seg en problemfri hud.

Da er det alfa omega med produkter som passer akkurat deg, men dét er ofte lettere sagt enn gjort.

Noen kjøper serum på serum, uten at noe fungerer. Andre synes det er vanskelig å vite hvilke ingredienser og virkestoffer man bør se etter i jungelen av hudpleieprodukter.

Ikke kan man støtte seg på anbefalinger fra venninnegjengen heller; en ansiktskrem som fungerer suverent for andre, har ikke nødvendigvis samme effekt på deg.

Nyskapende løsning

Det enkleste grepet man kan ta for å sikre seg de riktige produktene, er å snakke med fagfolk.

Mange vegrer seg dog for å booke tid hos fysiske klinikker og salonger. Dét kan det være mange grunner til; kanskje er det tidsklemma som er hinderet, kanskje blir det dyrt å betale for konsultasjon, kanskje synes man det er ubehagelig å «utlevere» utfordringene sine, kanskje er det bare altfor deilig å synke ned i sofaen – og bli der – etter en lang arbeidsdag.

Om Skincity

  • Skincity er en online hudpleieklinikk som kan nås på chat, telefon eller mail. Her kan du snakke med erfarne hudterapeuter, og få gratis rådgivning og produkttips.
  • De har flere digitale hudtester som hjelper deg med å finne den perfekte hudpleien for din hud.
  • Nettsiden har også tester som lover å finne akkurat din match innenfor blant annet foundation, solkrem, selvbruning og ansiktsmasker.
  • Skincity tilbyr over 50 profesjonelle hudpleie- og makeupmerker.

Heldigvis finnes det en løsning! Skincity tilbyr nemlig personlig veiledning på nett, helt gratis, og vi fikk fem KK-lesere til å teste tjenesten.

Hva er egentlig fordelene ved å oppsøke en online hudpleieklinikk?

Men før vi hører tilbakemeldingene, la oss introdusere tjenesten skikkelig: Det er altså snakk om Skincitys digitale hudpleieveiledning. Her tar du en test hvor du svarer på enkle spørsmål om huden din, samt laster opp bilde(r) hvis du ønsker.

Svar og eventuelle bilder blir så analysert av én av onlineklinikkens erfarne hudterapeuter. Innen tre virkedager får du en skreddersydd produktanbefaling basert på analysen.

Deretter er det bare å klikke produktene hjem – hvis du vil. Voíla!

ONLINE VEILEDNING: Med Skincitys digitale hudpleietjeneste, trenger du ikke engang å forlate sofakroken for å få eksperthjelp. FOTO: Scanpix
ONLINE VEILEDNING: Med Skincitys digitale hudpleietjeneste, trenger du ikke engang å forlate sofakroken for å få eksperthjelp. FOTO: Scanpix Vis mer

Enstemmig toppscore

Så, tilbake til de fem testernes opplevelse av tjenesten. Er det verdt å prøve?

Svaret er visst et rungende ja.

Trebarnsmoren Else Rødset Svensson er en av dem som har et anstrengt forhold til hudpleiesalonger. Hun hadde en dårlig erfaring i tenårene, og har holdt seg unna lignende steder siden – på tross av at hun gjerne skulle fått bukt med kvisene hun fremdeles har i voksen alder.

– Første gang jeg oppsøkte en salong, var i forbindelse med en gave fra min mor. Jeg var kanskje 15 år? Hudpleieren jeg møtte var skikkelig ufin. Lurte på hvilke produkter jeg brukte, for de funket tydeligvis ikke... Jeg hadde jo «så veldig store porer og mye urenheter». Hun sa det på en så nedlatende måte at jeg gikk rett hjem og grein, sier Svensson og fortsetter:

– Siden har jeg vært over middels anstrengt i slike settinger. Derfor var denne online-tjenesten helt fantastisk for meg! Det var deilig å kunne gjøre testen fra sofaen.

Videre gir hun opplevelsen av Skincitys digitale hudpleieveiledning høyest mulig score; nemlig en femmer på en skala fra 1-5. Svensson beskriver den som enkel å forstå, samtidig som den var grundig.

De fire andre testerne gir den samme toppscoren. Her er deres begrunnelser:

  • – Jeg vil gi Skincity sin hudpleieveiledning, på en skala fra 1-5, en soleklar femmer. Dette fordi testen stiller nyttige spørsmål, som gjør at de kan analysere huden din og gi best mulig tilpasset hjelp. De spør om alt fra hudtilstand til mine ønsker om hva jeg vil oppnå. Man sender også inn bilde av huden. Når jeg leste om produktene jeg fikk anbefalt, var de rettet mot akkurat det jeg trengte og ville oppnå. Elisabeth Ødegaard (38)

  • – 5. De tok hensyn til mine problemer og ønsker, og jeg følte at jeg fikk anbefalinger basert på det. Kristin Tafjord (39)

  • – 5. Dette gir jeg fordi det er hudpleiere som besvarer testen. I tillegg har jeg inntrykk av at de som sitter og besvarer testen, har stor kunnskap om både hud og produktene som tilbys. Det er også positivt at man kan legge ved bilde av seg selv slik at den som vurderer testen også får et inntrykk av hvordan huden ser ut. Janne-Marie Gullsvåg (32)

  • – 5! Jeg var veldig fornøyd med begrunnelsene, og oppskriften på hvordan dette brukes. Det eneste jeg har noe å utsette på, er at det er noe vanskeligere å bruke testen/lese anbefalingene fra mobil, men jeg brukte PC til å lese skikkelig gjennom etterpå. Det gikk veldig raskt å få svar! Anne Linn Fjordholm (38)

Samtlige sier også at de ville anbefalt den digitale hudpleietjenesten videre.



5 av 5 gir den digitale hudtesten toppscore

– Føler meg trygg og ivaretatt

Fire av fem hadde hørt om Skincity før testperioden. Én av dem som allerede var kjent med den digitale hudpleieklinikken, er Anne Linn Fjordholm fra Bodø.

Fjordholms første sommer- og lørdagsjobb var i et lokalt parfymeri. All ledig tid gikk med til å jobbe i butikken – frem til hun var 19 år og nedleggelsen kom. Interessen for kosmetikk og hudpleie overlevde dog, og hun forteller at hun aldri er på reise uten å titte innom lokale apotek og parfymerier for å finne «nye» skatter å teste ut.

38-åringen hadde dette å si om Skincity etter testperioden:

– Jeg føler de bare blir bedre og bedre, jeg. Alt fra råd, grafisk design, brukervennlighet i nettbutikken, oppdateringer på ordre... Og ikke minst hvordan du får pakket bestillingen din. Det er pakket så delikat og flott, og gjør totalopplevelsen helt fantastisk. Jeg er superfornøyd!

De andre testerne er minst like positive. Det skrytes blant annet av hudterapeutenes kompetanse, brukervennlighet og rask svartid.

Når det gjelder hvorvidt Skincity skiller seg fra andre steder man har handlet hudpleie over nettet – og hvordan – er det konsensus om at veiledningen føles mer personlig.

– Det er det mest profesjonelle stedet jeg har handlet på nett. Generelt sett er det veldig enkelt å handle derfra, med en veldig enkel og tydelig nettbutikk. Jeg liker også at produktstallen virker innovativ, men nøye valgt ut, legger Fjordholm til.

Elisabeth Ødegaard forteller på sin side at hun føler seg «trygg og ivaretatt» når hun handler hos Skincity, og sier det er et stort pluss at det ofte vanker gode priser, tilbud og spennende kampanjer.



HUDPLEIE-ENTUSIASTER: Både Elisabeth Ødegaard (t. v.) og Anne Linn Fjordholm er over gjennomsnittet opptatte av hudpleie. Begge er strålende fornøyd med Skincitys veiledning på nett. FOTO: Privat
HUDPLEIE-ENTUSIASTER: Både Elisabeth Ødegaard (t. v.) og Anne Linn Fjordholm er over gjennomsnittet opptatte av hudpleie. Begge er strålende fornøyd med Skincitys veiledning på nett. FOTO: Privat Vis mer

Ellers mottok alle testerne sin skreddersydde produktanbefaling godt innenfor de forespeilte tre virkedagene.

– Jeg fikk svar på testen samme dag som jeg tok den, etter noen timer. Jeg har tidligere tatt digitale hudtester på andre nettsider der man får svar umiddelbart. Da får jeg inntrykk av at det er en maskin som gir anbefalingene. Det blir ikke troverdig for meg! Jeg setter stor pris på at det faktisk er hudterapeuter som sitter og analyserer testsvarene, og skreddersyr en pakke deretter, sier Ødegaard.

Hun fikk for øvrig anbefalt en hudpleierutine med produkter fra SKINCITY skincare, Skincitys eget merke. Fjordholm fikk fra Dermaceutic, Rødset Svensson fra NeoStrata, Tafjord fra SkinCeuticals og Gullsvåg fra Medik8.

Nett versus salong

Det store spørsmålet er om digital veiledning kan oppleves like troverdig som i en salong. Gjennom datamaskinen i stedet for et fysisk besøk.

Kristin Tafjord fra Oslo mener utvilsomt ja.

– Jeg anbefaler absolutt alle som ønsker veiledning, men som ikke kanskje tør eller ønsker å fysisk møte opp i en salong, å ta hudtesten på Skincity og laste opp bilde av huden, sier Tafjord.

De fire andre enes også om at over nett kan være vel så bra som ansikt til ansikt:

  • – Ja, jeg opplever veiledningen like troverdig som i en salong. Skincity svarer også med høy troverdighet dersom du lurer på noe om selve hudpleierutinen. Elisabeth Ødegaard

  • – Ja, absolutt. Det er veldig positivt at man kan legge ved bilder av selg selv. Når man sitter på nett for seg selv, får man tid til å tenke ut hvilken hud man har og hvilke ting man faktisk ønsker å få hjelp til. Janne-Marie Gullsvåg

  • – Absolutt! Anne Linn Fjordholm

  • – Ja, det synes jeg. I alle fall når bilder også vurderes, og ikke bare et skjema. Else Rødset Svensson

Kommer testerne til å benytte seg av Skincitys digitale hudtest neste gang de vil oppdatere hudpleierutinen sin, tro?

Én av dem sier at det er sannsynlig. De resterende fire sier at det er svært sannsynlig.

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet
Mer om

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer