Kk Grillskole

Nå er det ikke vin du skal dampe blåskjellene i, men øl!

Matblogger og helårsgriller Christoph Schmitz viser deg hvordan du lager dem - på grillen!

Publisert

Friske blåskjell er hverdagsluksus vi bør unner oss mye oftere – det er tross alt den ultimate smaken av sommer, sjø og sol!

Ifølge aktivtrening.no inneholder blåskjell svært mye protein og jern - faktisk kan du dekke nesten hele dagsbehovet ditt av jern med en liten porsjon til middag. Blåskjell har også mye vitamin B12, som er viktig for at kroppen skal danne nye celler, blant annet røde blodceller.

I tillegg får du i deg en rekke kraftfulle vitaminer og mineraler, som for eksempel selen og E-vitamin. Skjellene er dessuten svært kalorifattige med bare 54 kcal per 100 gram, og det lille fettet som finnes, er av det sunne slaget.

Har du noen gang prøvd å dampe blåskjellene i øl på grillen? Hvis svaret er nei vet du hva du må gjøre neste gang grillmat står på menyen.

Alt du trenger å gjøre er å skylle og rense blåskjellene, kuttet opp noen deilige grønnsaker og urter, og helle over din favorittøl! Og slapp av, dette kan serveres til barna - det lille som er av alkohold vil nemlig fordampe. 

I videoen øverst i saken viser Christoph Schmitz, som er matblogger (innifristelse.no) og helårsgriller, deg hvordan det skal gjøres. 

Frister det ikke med sjømat? Da anbefaler vi deg å helgrille en kylling! Nå rynker du kanskje på nesen og tenker at det magre kyllingkjøttet vil bli tørt og uspiselig. Da må du tro om igjen! Følger du tipsene til Schmitz kan vi garantere deg saftig kylling hver eneste gang! Se videoen i denne saken, eller fortsette å se klippene i spillelisten øverst i saken! 

LES OGSÅ: Bli klar for grillsesongen med vår grillskole!

 

 

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer