Oppskrifter:

Noe å gjøre kål på!

Prøv en rødkålsalat, en grønnkålgrateng eller en varmende suppe. Eller lag pesto på svartkål. Sunt og supergodt!

Tips! Grønnkål er supermat, med masse vitaminer og mineraler. Men også annen kål gir deg godt, sunt påfyll av antioksidantene betakaroten, vitamin E og C samt tiamin, riboflavin, niacin, vitamin B6, kalsium, jern, kalium, mangan, sink og selen. FOTO: Sophie Håkansson
Tips! Grønnkål er supermat, med masse vitaminer og mineraler. Men også annen kål gir deg godt, sunt påfyll av antioksidantene betakaroten, vitamin E og C samt tiamin, riboflavin, niacin, vitamin B6, kalsium, jern, kalium, mangan, sink og selen. FOTO: Sophie Håkansson Vis mer
Publisert

Kålsalat med rødkålpikkels

(4–6 PERSONER)

IngredienserRødkålpikkels 250 g rødkål1 dl sukker1 dl eplesidereddik

Bladgrønt og proteiner 300 g blandet kål, f.eks. savoykål, grønnkål eller spisskålca. 200 g kokte linser, røde eller grønne, eller kokte bønner

Dressing 2 lime2 appelsiner½–1 rød chili

Topping ½ dl tørkede tranbær1 dl kasjunøtter

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer