Tips! Grønnkål er supermat, med masse vitaminer og mineraler. Men også annen kål gir deg godt, sunt påfyll av antioksidantene betakaroten, vitamin E og C samt tiamin, riboflavin, niacin, vitamin B6, kalsium, jern, kalium, mangan, sink og selen. FOTO: Sophie Håkansson
Tips! Grønnkål er supermat, med masse vitaminer og mineraler. Men også annen kål gir deg godt, sunt påfyll av antioksidantene betakaroten, vitamin E og C samt tiamin, riboflavin, niacin, vitamin B6, kalsium, jern, kalium, mangan, sink og selen. FOTO: Sophie Håkansson Vis mer

Oppskrifter:

Noe å gjøre kål på!

Prøv en rødkålsalat, en grønnkålgrateng eller en varmende suppe. Eller lag pesto på svartkål. Sunt og supergodt!

Publisert

Kålsalat med rødkålpikkels

(4–6 PERSONER)

IngredienserRødkålpikkels 250 g rødkål1 dl sukker1 dl eplesidereddik

Bladgrønt og proteiner 300 g blandet kål, f.eks. savoykål, grønnkål eller spisskålca. 200 g kokte linser, røde eller grønne, eller kokte bønner

Dressing 2 lime2 appelsiner½–1 rød chili

Topping ½ dl tørkede tranbær1 dl kasjunøtter

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer