Norges største kvinnemagasin

Eventyrlig digital vekst for KK

- Vi kunne ikke fått en bedre start på 2020, sier ansvarlig redaktør Ingeborg Heldal. KK.no har nemlig vekst på 37 prosent i unike brukere!

KK har hatt en betydelig digital vekst og knallbra start på 2020. FOTO: Kristine Rustad
KK har hatt en betydelig digital vekst og knallbra start på 2020. FOTO: Kristine Rustad Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Siste halvår har vært et lite digitalt eventyr for Norges eldste kvinnemagasin! Etter 146 år på det norske markedet lever printen fremdeles godt, og KK.no har for lengst etablert seg som det største digitale kvinnemagasinet i Norge. Og digitalt fortsetter alle trafikkpiler å peke oppover.

Februar ble en rekordmåned, og KK.no har nå en vekst i daglige, unike brukere på hele 37,3 prosent sammenlignet med samme periode i fjor, og har nå 184 430 daglige brukere. Sidevisninger stiger i samme takt, og har en økning på 30,5 prosent sammenlignet med februar 2019.

I 2020 har KK.no hatt over 2 millioner sidevisninger hver eneste uke og samtlige parametre viser betydelig vekst. Direktetrafikken, altså de som oppsøker KK.no direkte, har også en økning på over 7 prosent, noe som selvsagt får hele KK-redaksjonen til å juble.

- Vi har jobbet så utrolig hardt for dette, og det er ubeskrivelig deilig å se at det gir resultater, sier en fornøyd redaktør, Ingeborg Heldal.

- Ingenting kommer av seg selv, og her ligger det målrettet arbeid bak. KK drives av en helt utrolig ambisiøs og dyktig gjeng, som hver eneste dag lager journalistikk med høy kvalitet. I tillegg jobber vi veldig bevisst med brukervaner og distribusjon, noe som har bidratt til veksten vi nå ser! Jeg må innrømme at jeg er litt ekstra stolt av at vi skaper så stor vekst helt uten å drive med clickbait eller vanne ut profilen vår. Tvert i mot er vi ekstremt tro mot målgruppen vår, og har en kvinneandel på over 80 prosent.

FOTO: Katharina Mortensen
FOTO: Katharina Mortensen Vis mer

Reportasjeleder i KK Ingvild Kjøde er enig: - Vi ser en stor apetitt i markedet på seriøs journalistikk om og for kvinner. Folk vil ha ekte historier om bra damer, samtidig som vi tilbyr dem underholdning og oppdatert motestoff! Litt forenklet kan vi kalle det brød og sirkus til folket.

- Nå skal vi brette opp ermene og jobbe knallhardt for å fortsette den positive trafikkutviklingen, samt jobbe videre med login og brukerbetaling for å styrke posisjonen vår ytterligere, avslutter Ingeborg Heldal.

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet
Mer om

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer