I fjor sommer var jeg i Lofoten. Når jeg ser på bildene derfra ser reisefølget ut som en gjeng nyrehabiliterte rusmisbrukere i våre ulike kombinasjoner av converse, solbriller, nyinnkjøpt sportsutstyr og usminkete, nesten nyfødte fjes i vinden.
Vi elsket å være der! At verken jeg eller vennene mine gled sømløst inn i landskapet, skyldes i stor grad manglende befatning med det store, altomfattende, meningsfulle FRILUFTSLIVET. I forkant av turen måtte jeg derfor gå til innkjøp av ALT som hører med til opphold i naturen, altså min første porsjon membran-klær kjøpt i sportsbutikk. Dette er klær som åpenbart oppfyller alle krav til hva et klesplagg skal gjøre – unntatt å se bra ut. Å handle inn disse plaggene holdt på å ta knekken på meg, mentalt og økonomisk.
La meg si det slik: Forskjellene mellom dyre og rimelige klær har alltid framstått som forståelige for meg. Ulike kvaliteter, merkenavn, snitt og detaljer gir ulike priser. Denne kunnskapen har jeg tenkt – i min enfoldighet – at vil være direkte overførbar til såkalte fritidsklær. Derfor entret jeg det som må være Nord-Europas største sportsforretning med friskt mot, en hangar fylt til randen av alt vi nordmenn bruker fritiden vår på – og ikke minst lønnen vår på.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger