Hm

Amber Valletta er H&Ms nye modell

Supermodellen fronter to nye «Conscious»-kolleksjoner med fokus på bærekraftig mote.

AMBER VALLETTA FOR H&M: Supermodellen fronter to nye kolleksjoner med fokus på bærekraftig mote. Her er hun i en utsmykket blondekjole fra kolleksjonen. Foto: Produsenten
AMBER VALLETTA FOR H&M: Supermodellen fronter to nye kolleksjoner med fokus på bærekraftig mote. Her er hun i en utsmykket blondekjole fra kolleksjonen. Foto: Produsenten Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
H&M fortsetter med sine «Conscious»-kolleksjoner, og vil på nyåret lansere en Conscious Collection og en Conscious Exclusive. Begge kolleksjonene har fokus på bærekraftig mote og vil være i butikk 10. april 2014.Modellen og skuespillerinnen Amber Valletta er kjent for sitt for sosiale- og miljømessige engasjement, og skal fronte begge kolleksjonene.LES OGSÅ: Vanessa Paradis er H&M nye kjendismodell

Amber Valletta om samarbeidet

- Det er en stor glede å få jobbe med H&Ms Conscious-kampanje ettersom vi deler de samme verdiene når det gjelder sosialt- og miljømessig ansvar. Denne kolleksjonen viser at du kan være både motebevisst og samtidig ta hensyn til mennesker og miljø. Jeg elsker rett og slett designet! Det at alle plaggene er laget med økologiske, resirkulerte og cellulosebaserte materialer viser at du ikke trenger å gå på akkord med moten for å være bærekraftig, sier supermodellen.LES OGSÅ: Stem på årets designsamarbeid

To kolleksjoner

Conscious Collection består av plagg laget av materialer som er mer bærekraftige, som økologisk bomull, Tencel®, hamp og resirkulerte materialer. Kolleksjonen vil være tilgjengelig i alle H&M-butikker som fører damekolleksjonene og online.For årets Conscious Exclusive-kolleksjon samarbeider H&M med Ever Manifesto, en tankesmie for bærekraftig mote og design. Inspirasjonen er hentet fra flamenco og bohemske elementer. Conscious Exclusive vil være tilgjengelig i 150 utvalgte H&M-butikker verden over og på hm.com.London-baserte Ever Manifesto deler H&Ms engasjement for en mer bærekraftig fremtid for moteindustrien. - Det er flott å kunne samarbeide med en merkevare som H&M, som har satt seg som mål å være bransjeledende når det gjelder å gjøre bærekraftig mote tilgjengelig for alle. Kolleksjonen er gjennomarbeidet og innovativ, og det er en stor glede å støtte Conscious-teamene og inspirere til positive endringer, sier Elizabeth von Guttmann og Alexia Niedzielski i Ever Manifesto.Se Amber og jentene fra Ever Manifesto snakke mer om kolleksjonen her:

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer