Da Balenciaga viste en søppelsekk til den nette sum av 18 000 kroner, kokte det ikke overraskende over på nett.
Så hvordan følger man opp det? Med en veske som ser ut som en potetgullpose.

Her sjokkerer han en hel verden
Vesken dukket opp allerede på catwalken da luksusmotehuset, med kreativ leder Demna Gvasalia i spissen, viste de under moteuka i Paris tidligere denne måneden. Da holdt modellene de krøllet inntil seg.
Vesken, som er designet for å etterligne en Lay's potetgullpose kommer i «smakene» Original, Salt & Vinegar, Lime og Flamin' Hot. Alle med Balenciaga-signatur, så klart.

Skjønnhetsmerker trygler Brad Pitt om å skrote sitt


Og prisen? 1800 dollar, altså rett i overkant av 19 000 norske kroner.
Det er dyrere enn for søppelsekken.

Se hva den norske stjernedesigneren skal gjøre nå
Nå har vesken gått viralt, og igjen koker det på sosiale medier etter nok et stunt.
«De troller oss», skriver en følger etter at motevaktbikkja Diet Prada postet et bilde av vesken og potetgullposen på Instagram.

Ny jobb for motetoppen etter sjokk-exit

Og inspirasjonen? Kanskje Gvasalia selv som faktisk gikk viralt etter å ha blitt spottet med en ekte potetgullpose under armen under en visning tidligere i år, foreslår duoen bak Instagram-kontoen.

Still deg selv dette spørsmålet før du handler
«Balenciaga er et sosialt eksperiment», skriver en annen i kommentarfeltet.
Og hvem vet. For det er ikke første gang Gvasalia har snudd nettet på hodet med sine designs. Da han lanserte den utskjelte søppelsekken tidligere i år, sa han til WWD:

– Jeg kunne ikke gå glipp av sjansen til å lage verdens dyreste søppelsekk. For hvem elsker vel ikke en moteskandale?

Her overrasker Bella Hadid alle
Det ble også stor oppstandelse da Gvasalia slapp sin versjon av den blå Ikea-posen for noen år tilbake med en prislapp på 2000 dollar, godt over 20 000 norske kroner.