På lørdag var det duket for en åpning av den svenske kosmetikkgiganten Lyko sin nye flaggskipsbutikk i Stockholm i Sverige.
I flere uker har selskapet markedsført denne åpningen på sine sosiale medier. Hvor de første 500 kundene skulle få en eksklusiv goodiebag, skriver Aftonbladet.
Ifølge Expressen skulle goodiebagen ha en verdi på 3500 svenske kroner.

Tina trodde hun var tungt deprimert: – En lettelse å få riktig diagnose
Ble kaos i køen
Tusenvis av mennesker skal ha møtt opp for å stille seg i kø til åpningen av den nye butikken. Noen var på plass allerede kvelden før for å telte ute.
Det var ikke få mennesker som hadde lyst til å få tak i kosmetikkbutikken sin goodiebag. Dette førte til kaos og mange misfornøyde kunder da butikken åpnet.
På TikTok har det florert videoer som viser køen de siste dagene. Køen bar preg av kaos, skriking og knuffing.
Ifølge kilder til Expressen skal det ha blitt slåsskamper i køen, samt at flere skal ha fått panikk og gått.

Ny kvise-medisin: - Første i sitt slag
Beklager
I en TikTok-video publisert av Lyko sin offisielle bruker, takker gründer og administrerende direktør, Rickard Lyko, alle som møtte opp.
- Jeg forstår også at mange av dere er super misfornøyd for at dere var her veldig lenge. Vi har hatt problem å identifisere nøyaktig hvem som var her til hvilket klokkeslett. Vi hadde aldri drømt om at det skulle dukke opp så mange mennesker, sier han videre i videoen.
Lyko-sjefen påpeker også at dersom man kjenner seg misfornøyd fordi man ikke fikk en goodiebag, skal man kontakte deres kundeservice så skal de forsøke å finne en løsning.
- Vi beklager så mye. Vi hadde aldri drømt om at det skulle være så mange, men vi er så utrolig takknemlig for at dere dukket opp her, så stort takk, avslutter han.
Flere raser i kommentarfeltet til Lyko. Noen skriver de ventet i køen i timevis, uten å få et armbånd som skulle deles ut til 500 første, slik at de skulle bli tildelt en goodie-bag.
Under åpningen og i ettertid har flere kunder vært misfornøyd. Over 3000 personer har stått fram og sagt at de føler seg misfornøyde, ifølge Aftonbladet.

– Hvorfor har ingen tenkt på det før?
Sterkt momentum i Norge
I 2021 åpnet den svenske kosmetikkgiganten sin første flaggskipsbutikk i Norge. Butikken ligger i Karl Johans gate i Oslo sentrum, og er på hele 450 kvadratmeter.
– Lyko har et sterkt momentum i Norge, og vi gjør denne investeringen for å kunne ta oss videre til neste nivå, uttalte Richard Lyko til KK på den tida.