Og da hun hadde utstilling i Hamar for noen uker siden stod folk i kø for å sikre seg et av bildene hennes.
LES OGSÅ: Nå er det trendy med glorete julegenser
(Artikkelen fortsetter under bildet)

Ble utsolgt samme dag
For to år siden tok det danske klesmerket Part Two kontakt med Knudsen, og ville inngå et samarbeid i forbindelse med deres 25-årsjubileum. De ønsket å lage et skjerf, basert på maleriene hennes.Etter god respons bestemte Part Two seg for at de skulle fortsette samarbeidet, og det er i ettertid blitt produsert flere skjerf, en kjole og en topp. Også dette ble godt mottatt.
– Disse plaggene er noe av det som har solgt best. Noen av produktene ble faktisk utsolgt samme dag som varene kom inn i butikk, forteller Knudsen.
LES OGSÅ: Dette er ikke en vanlig skjorte
Kombiner med høstens hotteste farge
I likhet med maleriene til Knudsen, er også klærne dekorert med abstrakte mønstre og mye naturlige jordfarger. Og kunsteren mener at den nyeste kjolen i kolleksjonen er perfekt å kombinere med vinterens hotteste farge - burgunder.– Kjolen som er i butikk nå, er veldig fin sammen med burgunder. For eksempel kan du bruke en liten jakke i den fargen over. Kjolen finnes også i to lengder, og den korte kan du style med trange skinntights under, sier hun.
– Den er i tillegg lett å kle opp og ned, og kan passe til både jobb og til fest, sier Knudsen.
Det var totalt fire nordiske kunstnere som deltok i prosjektet for to år siden, og Knudsen var den eneste som fikk fortsette samarbeidet. Etter suksessen er det allerede klart for en ny kolleksjon i februar 2013.
SE PLAGGENE HER:
LES OGSÅ: Nå kommer denne i butikk
Har bevisst holdt prisnivået nede
Knudsen understreker imidlertid at hun ikke er noen gjestedesigner, men at sjefsdesigner i Danmark, Pernille Skriver, tar utgangspunkt i bildene hennes når klærne lages.Like fullt har merket blitt veldig populært hos folket i de 18 landene Part Two distribuerer til.
Salgsansvarlig for Part Two i Norge, Kristin Fjellsytad, kan fortelle at bildene til Knudsen gjør seg veldig godt på print, og treffer en bred målgruppe.
– Tilbakemeldingene fra forbrukerne er at dette er noe annet, og det er spennende at plaggene tar utgangspunkt i et kunstverk, sier Fjellstad.
I tillegg har plaggene et relativt lavt prisnivå, i motsetning til mange andre andre kunstplagg, som ofte er kostbare og eksklusive. Part Two har bevisst holdt prisnivået nede slik at det skal være tilgjengelig for flere.
Klærne er tilgjengelig på nettsidene til Parttwo, og i utvalgte butikker over hele Norge.
LES OGSÅ: Nå kan kjendissmykkene bli dine
