Nesten to år med hjemmekontor og sosial distansering gjør noe med oss. Det preger også moteverdenen som svarer slik den kan aller best, nemlig ved å pøse på med farger. En gryende optimisme gjør seg nemlig gjeldende i motebildet denne sesongen. Men ikke nok med det: Den varer langt ut i neste sesongen også.
For på catwalken under den danske moteuka tidligere denne måneden – der designere og merker viste sin vår- og sommerkolleksjoner for neste år – var farger overalt. Også i gatemotebildet.
Og det var særlig én farge som fikk litt ekstra oppmerksomhet, nemlig oransje.
– Det heter jo at «orange is the happiest colour», og det er vanskelig å være uenig i det. Fargen symboliserer mye av det vi ønsker oss både under og etter pandemien, og det er noe deilig og fritt over det å bruke knallfarger, sier fargeekspert og kreativ leder i KOI Colour Studio, Dagny Thurmann-Moe til KK.
– Det er ikke mange sesonger siden det nærmest var «faux pas». Jeg synes det er fint å se at vi kollektivt blir litt mer fandenivoldske i hvordan vi kler oss.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger