T-SKJORTE: Akkurat dette plagget skaper stor hysteri - ser du hvorfor? Det franske merket Vetements har nemlig latt seg inspirere av et visst budfirma i sin siste kolleksjon. Foto: Abaca
T-SKJORTE: Akkurat dette plagget skaper stor hysteri - ser du hvorfor? Det franske merket Vetements har nemlig latt seg inspirere av et visst budfirma i sin siste kolleksjon. Foto: AbacaVis mer

Vetements

Denne t-skjorten skaper stor debatt!

Ser du hvorfor?

Da det franske merket Vetements presenterte denne gule t-skjorten for verden, var det mange som rynket på nesen. Kan du se hvorfor? Designeren Demna Gvasalia har nemlig latt seg inspirere av noe som du vanligvis ikke ser på catwalken i Paris: Budfirmaet DHL. 

Og da tenker du kanskje at denne gule t-skjorten med en mindre rød logo ikke koster så fryktelig mye? Du må faktisk ut med hele 2200 kroner skal du sikre deg dette budfirma-inspirerte plagget. Mannen som står bak logoen til DHL, Helge Rieder, uttaler seg til Financial Times at det er fullstendig galskap.

- Å selge en t-skjorte med en DHL-logo for 2200 kroner er galskap. Å kjøpe dette til denne prisen er ufattelig. Jeg ser ikke noe kreativt i å trykke på logoen til et kjent firma på en t-skjorte. Det som er genialt her, er at han har klart å skape hysteri rundt en enkel t-skjorte. Jeg gir designeren og markedsavdelingen hos Vetements en klapp på skulderen hvis de klarer å selge en stygg t-skjorte til 2200 kroner. Galskap, har Reider uttalt. 

Ikke nok med at kreativiteten ikke var helt på topp, eller var den kanskje det? Mange har diskutert om t-skjorten i det hele tatt er lov til å produsere. DHL forteller i en uttalelse til The Fashion Law at de ser på det som heder. 

DHL: Blogger Margaret Zhang poserer i Vetements t-skjorten til 2200 kroner. Foto: Abaca
DHL: Blogger Margaret Zhang poserer i Vetements t-skjorten til 2200 kroner. Foto: Abaca Vis mer

Sjekk KKs kjærlighetshoroskop

Saker spesielt utvalgt for deg: