Fwss

Derfor valgte det norske merket FWSS å bruke eldre modeller

VI syns designer Nina Granerød gjorde et perfekt valg!

Publisert
Sist oppdatert

I fjor ble det nærmest en trend å bruke eldre modeller i store motekampanjer. Den amerikanske forfatteren Joan Didion (81) frontet det franske motehuset Celines kampanje for våren 2015. Moteikonet Iris Apfel (94) stilte også opp sammen med supermodell Karlie Kloss (24) i vårkampanjen til Kate Spade. Og det er fremdeles mange hotte damer som fremdeles jobber i moteindustrien! Sjekk ut disse modellene som alle er over 80 år. 

Men denne trenden har ikke tenkt til å dabbe av med det første. Det norske merket FWSS viste nylig kolleksjonen sin for høsten 2016 i under Stockholm Fashion Week, men de tok også turen til vår egen hovedstad for å vise kolleksjonen sin for det norske folket. Og de kom fra Stockholm med en aldri så liten overraskelse! 

FWSS brukte nemlig modeller i alle aldre og til og med skuespillere og idrettsutøvere. KK.nos fashion expert Darja Barannik tok en kjapp prat med designer Nina Granerød etter visningen, og hun fortalte at dette var et naturlig valg for det norske merket. 

- Kolleksjonen er inspirert av den norske, naturlige kvinnen og derfor følte jeg det var et naturlig valg å bruke nettopp disse damene, forteller Granerød. Se alle bildene fra visningen under annonsen.

Vi gjør oppmerksom på at Darja Barannik arbeider 50 prosent som mote- og skjønnhetsredaktør i KK.no. I tillegg driver hun bloggen www.darjabarannik.com selvstendig og uavhengig av sin stilling i KK.no.

 

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer