Rosa Sløyfe

- Det er fantastisk at vi i år kan bidra i kampen mot brystkreft med eget design

10 prosent av salget går til Rosa sløyfe-aksjonen.

ROSA: Kjedebutikken Lindex lanserer kolleksjonen «Pink Collection», hvor 10 prosent av inntektene går til Rosa sløyfe-aksjonen. I år er det deres eget designteam som står bak kolleksjonen.
ROSA: Kjedebutikken Lindex lanserer kolleksjonen «Pink Collection», hvor 10 prosent av inntektene går til Rosa sløyfe-aksjonen. I år er det deres eget designteam som står bak kolleksjonen. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

I år har kjedebutikken Lindex bestemt seg for å droppe å samarbeide med en kjent designer for deres årlig Rosa sløyfe-kolleksjon. Tidligere har de nemlig jobbet sammen med Missoni, Matthew Williamson og Jean-Paul Gaultier, men i år har de valgte å la sitt eget designteam lage årets kolleksjon som har fått navnet «Pink Collection».

- Vi har i mange år samarbeidet med eksterne designere, men i år ønsket vi å gjøre noe sammen med de fantastiske designerne vi har på huset og utfordre oss selv til å gjøre et design i henhold til «Together Fighting Breast Cancer». Vi er svært fornøyd med resultatene, sier Pia Ekholm, design og buying manager i Lindex, til KK.no. 

Også Annika Hedin, designsjef hos Lindex, er strålende fornøyd med resultatet som ble «Pink Collection». 

- Det er fantastisk at vi i år kan bidra i kampen mot brystkreft med eget design, sier hun. 

Høstens hotteste farge

Pink Collection inneholder 19 ulike plagg og tilbehør, og de kommer selvfølgelig i det som er en av høstens hotteste farger; nemlig rosa!

- Det spesielle med kolleksjon er at vi virkelig har fokusert på fargen rosa. Vi har derfor skapt en hel Pink-kolleksjon i høst viktigste farge. Fargene varierer fra dyp burgunder til pudderrosa. Hele kolleksjonen er i denne fargeskalaen - noe som virkelig tiltrekker og skaper en wow-effekt, forteller Ekholm. 

Under har vi valgt ut våre favoritter fra kolleksjonen som slippes 6. oktober.

Designet rosa sløyfer

I år har den norske bloggeren Camilla Pihl designet sin versjon av den rosa sløyfen, men det har også den svenske Oscar-skuespilleren Alicia Vikander. To vidt forskjellige design kom fra de to skandinaviske kvinnene som sier dette om prosessen:

- For meg er den rosa sløyfen et symbol på et samfunn som gir håp om at det er mulig å bli frisk. Å kjøpe den rosa sløyfen kan føles som en dråpe i havet, men mange små dråper blir til sammen en kraftig bølge, og et viktig bidrag til forskningen som gjør at færre rammes og at flere overlever. Det vil jeg vise med mitt design, forteller Alicia Vikander til Cancerfonden.se.

- Jeg har valgt å designe årets rosa sløyfe i skinn. De som er så uheldige å bli rammet av brystkreft må forberede seg på sitt livs viktigste kamp. Jeg vil at årets Rosa sløyfe-pin skal symbolisere styrke, den indre krigeren i deg, og mot. Samtidig har jeg valgt å bruke et gullhjerte i sløyfen for å symbolisere kjærlighet, og støtte til de som er rammet, sier Camilla Pihl.

ROSA SLØYFE: I år har den norske bloggeren Camilla Pihl og den svenske Oscar-skuespilleren Alicia Vikander designet sin versjon av den rosa sløyfen.
ROSA SLØYFE: I år har den norske bloggeren Camilla Pihl og den svenske Oscar-skuespilleren Alicia Vikander designet sin versjon av den rosa sløyfen. Vis mer

 

 

 

 

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer