Louis Vuitton

- Det er nesten ekkelt

- Det handler om å skape et viralt øyeblikk.

LOUIS VUITTON: Det kjente motehuset har lansert litt uvanlige sko. Foto: Produsenten
LOUIS VUITTON: Det kjente motehuset har lansert litt uvanlige sko. Foto: Produsenten Vis mer
Publisert

Det er ikke sjeldent motehus lanserer noe nytt og oppsiktsvekkende. Den siste tiden har vi blant annet skrevet om Balenciaga som lanserte et håndkle-skjørt med en ellevill sum og verdens minste veske.

Nå er det et av verdens største luksusmotehus Louis Vuitton som har lansert noe litt utenom det vanlige, nemlig støvletter som etterligner et ben, med hvite ankelsokker og en svart stilett.

Skoene har fått navnet «The optical illusion knee-highs», som betyr optisk illusjon knehøye støvletter på norsk.

- Jeg liker det ikke

Prislappen på skoene ligger på 2500 dollar, som tilsvarer cirka 26 912 norske kroner.

En som allerede har gått til innkjøp av disse skoene er moteinfluenser Isabelle Allain, som kaller seg for @izzipoopi på TikTok. Det skriver New York Post.

En TikTok-video hvor Allain pakker opp skoene har fått over 6 millioner visninger. Flere i kommentarfeltet reagerer på det nyeste innkjøpet til influenseren.

@izzipoopi

Ultimate pollypocket/trompe-loeil boots

♬ original sound - IZZI

- Jeg liker det ikke men jeg liker det, kommenterer en.

Mens en annen lurer på om hun faktisk brukte penger på dette.

- Jeg elsker de faktisk! Jeg ser visjonen din, skriver en annen.

I en annen video hvor hun prøver skoene på, bryter hun ut:

- Dette er så rart. Det er nesten ekkelt, sier Allain

Det ligner på dukkeben, påpeker hun videre.

- Kampen om oppmerksomhet er knallhard

- Og der kastet nok et motehus seg på stygge sko-trenden. Eller egentlig er det så mye mer. For viral mote synes å være noe alle lefler med om dagen. Kanskje ikke så rart, for kampen om oppmerksomheten er knallhard, sier KKs mote- og skjønnhetsredaktør Ida Elise Eide Einarsdottir.

Moteredaktøren sier at vi allerede har sett froskesko, dueclutcher og ikke minst løvehodekjolen fra Schiaparelli som viser at til og med haute couture kobler seg på her.

- Stuntene motehusene gjør i det offentlige rom er også en del av dette. Det handler om å skape et viralt øyeblikk, noe som nærmest umiddelbart vekker oppmerksomhet, som overrasker og kanskje også sjokkerer. Produktmessig gjerne også med en nokså stiv prislapp (som gir ytterligere oppmerksomhet), forklarer Einarsdottir.

GENIALT TRIKS: Mange sliter med at det kommer mye sminke på kragen på boblejakka, dette kan heldigvis fikses ganske kjapt! Video: Embla Hjort-Larsen / Ørjan Ryland. Vis mer

- Nå skjer det imidlertid så ofte at det nærmest er regelen heller enn unntaket. Balenciaga sitt håndkleskjørt, for eksempel. Jo da, vi ler av det – og mote er også tidvis lett å le av. Markedsføringsmessig er det nokså genialt, om ikke annet for å bryte gjennom lydmuren av konstant støy, avslutter hun.

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet
Mer om