I mange år nå har den svenske, verdensomspennende kjedebutikken H&M lansert designsamarbeid med noen av de største navnene i motebransjen.
Det er faktisk hele 17 år siden de slapp sin første kolleksjon sammen med selveste Karl Lagerfeld i 2004.
Siden den gang har de jobbet sammen med motehus som Marni, Isabel Marant og Balmain. I løpet av 2020 lanserte de faktisk flere små designsamarbeid sammen med kjente navn som Johanna Ortiz, Vampire's Wife og Sandra Mansour.
Onsdag 13. februar slapp H&M en liten videosnutt som hintet om at et nytt designsamarbeid er på vei. Videoen besto av en rosa bakgrunn med en tekst i en annen rosa farge som i tillegg inneholdt noen hjerter her og der.
Mon tro de skal lage en Valentine's Day-kolleksjon?


Disse skoene gjør comeback i motebildet
Men det var nok ikke et hint om Valentine's Day vi var vitner til, men heller bare en romantisk kolleksjon signert Simone Rocha. 14. januar ble det nemlig kjent at den svenske kjedebutikken skal samarbeide med den London-baserte moteskaperen.
Ifølge pressemeldingen sendt ut av H&M, er hun faktisk den første irske designeren som gjør et samarbeid med dem. Her kommer det også frem at kolleksjonen er en feiring av henne etniske opphav og kulturelle arv.
«Tradisjoner og håndverk fra Hong Kong sammen med store kunstskatter og mesterverk, er kjernen til inspirasjon i alt hennes arbeide og definerer Rochas merkevare», står det i pressemeldingen.

- Det er virkelig en feiring av mine signaturplagg , og alle innflytelsene som har formet meg, sier Simone Rocha i pressemeldingen og legger til at hun er veldig glad for å jobbe med den svenske kjeden.
H&M-designer Ann-Sofie Johansson sier i samme pressemelding at Simone Rocha har vært på H&Ms ønskeliste en god stund.
- Dette samarbeidet gir et nytt publikum en mulighet til å eie et svært spesielt stykke design-historie. Alle i H&M har latt seg inspirere av å jobbe med en kvinnelig designer, som legger så stor vekt på å inkorporere kvinnelighet og femininitet på en moderne måte, sier hun og avslutter:
- Hvert plagg i denne kolleksjonen er unikt og spesielt, da det er et resultat av mange års arbeid og grundig research.
Kolleksjonen lanserer 11. mars 2021.

Sarah har brukt samme kjole i 100 dager


