TikTok-trend

Dette sminkeproduktet går viralt

Men det er over 50 år gammelt.

TIKTOK-TREND: Dette kultproduktet har fått nytt liv på sosiale medier. FOTO: Produsenten.
TIKTOK-TREND: Dette kultproduktet har fått nytt liv på sosiale medier. FOTO: Produsenten. Vis mer
Publisert

I fjor dukket plutselig en kjenning fra 90-tallet opp på TikTok. Og med ett var en ny generasjon blitt introdusert for kultproduktet som mange kjenner fra før.

Cliniques Almost Lipstick i Black Honey gikk viralt med millioner av visninger.

Men hva er egentlig greia med produktet?

Det er ikke en leppestift. Per se. Derav navnet. Heller mer som en leppepomade, kanskje. Formelen både nærer og fukter leppene, og pigmentene gir et hint av farge. Nærmest som et bærfarget slør.

Og det beste av alt? Den passer til alle.

Uavhengig av hudfarge og leppefarge.

Som en slags kameleon ser den likevel annerledes ut på alle. Nesten magisk.

Også ser den unektelig ganske kul ut. I etuiet ser fargen både rik og dyp ut. Nesten sort. Igjen – derav fargenavnet.

Men det er den altså ikke. Den gir mer effekten av såkalte bitten lips. Som dine egne lepper, bare bedre, er catchphrasen.

Hybriden ble først introdusert på markedet i 1971. Nyansen er skapt av merkets medgrunnlegger, Carol Philips, og skulle visstnok være sminkeverdenens svar på den svarte høyhalseren – et sikkert kort.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer