Nytt år, nye muligheter og så videre. Men først er det naturlig å oppsummere skjønnhetsåret som er gått.
Det er en jungel der ute. Hvert år lanseres en hel haug av nye skjønnhetsmerker som kommer i tillegg til de som allerede finnes.
Og noen er mer populære enn andre.

Dette gjør at kjendisene kan le hele veien til banken
Etter å ha tatt 100 av verdens mest søkte skjønnhetsmerker i nærmere øyesyn, har skjønnhetsplattformen Cosmetify rangert fjorårets aller hotteste skjønnhetsmerker.
På topp troner faktisk en nykommer.

Men på listen er også noen kjente og kjære slik som The Body Shop, Yves Rocher og Estee Lauder, det franske hudpleiemerker Caudalíe og det populære hårpleiemerket Olaplex.

Denne sminketrenden tar av på Tiktok

Apoteker-merket Cerave holder en andreplass på listen over fjorårets hotteste skjønnhetsmerker. De har hatt svimlende 18,4 millioner søk bare de siste 12 månedene. Det er en vekst i søk på 26,62 prosent opp fra året før, ifølge Cosmetify.

Trikset som fjerner mørke ringer under øynene
På en tredjeplass er Glossier. It-merket med 2,6 millioner Instagram-følgere som til tross for sitt kultstempel har mistet mye av sin popularitet de siste par årene.

Rihannas Fenty Beauty er nede på en 9. plass, til tross for en massiv følgerskare på 117 millioner Instagram-følgere. Her er både hudpleie og makeup signert den barbadiske superstjernen. Det kom riktignok noe sent til Norge, men da det først kom fløy produktene ut av både fysiske og digitale butikkhyller her hjemme.

Nå kommer skjønnhetsmerket hennes til Norge
På førsteplass på listen over de hotteste skjønnhetsmerkene er Florence by Mills.

Merket til Stranger Things-stjerne Millie Bobby Brown har tatt skjønnhetsverdenen med storm, skriver Cosmetify som trekker frem det de mener er et imponerende Instagram-engasjement. Merket har også hatt en enorm vekst når det kommer til Google-søk, og spås å holde førsteplassen.

Skjønnhetsmerket ble lansert tilbake i 2020, og ble allerede da kalt en av de mektigste merkene i verden av Vogue.

Denne sminketrenden tar av på TikTok
Rettet mot Generasjon Z er merket, som forøvrig også er PETA-sertifisert, cruelty-free og vegansk, spesielt utviklet for ung hud. Det er Brown sitt første soloprosjekt ved siden av jobben som skuespiller.