Emily in Paris

«Emily in Paris»-stjerna valgte norsk design

– Det er jo tidenes kompliment.

EMILY IN PARIS: Lily Collins er aktuell i en ny sesong av den populære serien Emily in Paris. FOTO: NTB
EMILY IN PARIS: Lily Collins er aktuell i en ny sesong av den populære serien Emily in Paris. FOTO: NTB Vis mer
Publisert

Med en ny sesong av Emily in Paris rett rundt hjørnet er alles øyne rettet mot hovedrolleinnehaver Lily Collins.

For enten du elsker å hate eller hater å elske denne serien var den altså den mest sette på strømmetjenesten Netflix i 2020.

Joda, kvaliteten kan kanskje diskuteres. Men det er ikke uten grunn at den raskt fikk en sesong 2, og nå også er bekreftet for sesong 3 og 4. Den tredje sesongen kommer altså nå i desember, rett før jul.

For få dager siden var Lily Collins, som spiller rollen som Emily (ja, hun i Paris) på plass i lysenes by for å gjøre presse på den nyeste sesongen. Og så var hun med ett på plass i den danske hovedstaden.

«Cozy in Copenhagen», skriver hun i caption til et bilde på sin Instagram der hun er ikledd en norskdesignet ullgenser.

Genseren «Ole» er inspirert av en av Devolds mest ikoniske gensere, «Nordsjø», og er signert Flakk-søstrenes nyeste satsning klesmerket O.A.D.

NORSK DESIGN: Den norske genseren er fortsatt tilgjengelig på merkets nettsider. FOTO: Produsenten.
NORSK DESIGN: Den norske genseren er fortsatt tilgjengelig på merkets nettsider. FOTO: Produsenten. Vis mer
HIGH FASHION: Genseren har fått navnet Ole, og har en prislapp på 7500 kroner. FOTO: Produsenten.
HIGH FASHION: Genseren har fått navnet Ole, og har en prislapp på 7500 kroner. FOTO: Produsenten. Vis mer

På flere bilder har Lily Colins på den norske ullgenseren, som hun deler med sine svimlende 27 millioner følgere.

STJERNEMØTE: Lily Collins møtte julenissen i København. FOTO: Instagram @lilyjcollins.
STJERNEMØTE: Lily Collins møtte julenissen i København. FOTO: Instagram @lilyjcollins. Vis mer
PÅ REISE: Emily in Paris-stjernen er på plass i den danske hovedstaden. FOTO: Instagram @lilyjcollins.
PÅ REISE: Emily in Paris-stjernen er på plass i den danske hovedstaden. FOTO: Instagram @lilyjcollins. Vis mer
TAR BANEN: Stjernen deler reisebilder med sine svimlende 27 millioner Instagram-følgere. FOTO: Instagram @lilyjcollins.
TAR BANEN: Stjernen deler reisebilder med sine svimlende 27 millioner Instagram-følgere. FOTO: Instagram @lilyjcollins. Vis mer

Merket ble nylig lansert her hjemme som en slags high fashion-tilnærming til noe av det norskeste norske; ullgenseren, og som en homage til grunnlegger og entreprenør Ole Andreas Devold fra dagens Devold-eiere som er familien Flakk fra Sunnmøre.

– For en ny norsk merkevare som O.A.D er dette rett og slett helt fantastisk, sier Maria Lilly Flakk til KK.

– Jeg tror det er vanskelig å forstå hvor mye det betyr for et lite merke som er helt i oppstarten, men det er først og fremst tidenes kompliment å få. En bekreftelse på at man har gjort noe riktig og har laget noe som treffer. Bare det kan vi leve lenge på.

– Har dere merket noe til Emily in Paris-effekten enda?

– Det er klart at man merker litt blest og oppmerksomhet når noe sånn skjer, og det er veldig gøy. Det bobler på sosiale medier kanalene våre, og vi merker allerede noe på salget.

Det er den anerkjente italienske designeren Olmes Carretti som står bak designet av genserne, som har en prislapp på fra 3500 kroner og opp til 9000 kroner.

Genseren som Collins har på er en tung strikk med mønster laget i merinoull, mohair og silke, og koster 7500 kroner.

Oppdag mer mote, livsstil og historier fra virkeligheten på KK.no

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer