Skjønnhet:

- En klar favoritt

Nå er dette spanske hudpleiemerket kommet til Norge.

SKJØNNHET: Denne og flere produkter rydder vi baderomshyllen for nå. FOTO: Produsenten.
SKJØNNHET: Denne og flere produkter rydder vi baderomshyllen for nå. FOTO: Produsenten. Vis mer
Publisert

Det er en jungel av skjønnhetsprodukter der ute. Heldigvis for deg har vi testet så du slipper.

Og her er noen av våre favoritter nå:

Ida Elise Eide Einarsdóttir er mote- og skjønnhetsansvarlig i KK. Hver uke tester hun nye produkter. Foto: Polina Vinogradova.
Ida Elise Eide Einarsdóttir er mote- og skjønnhetsansvarlig i KK. Hver uke tester hun nye produkter. Foto: Polina Vinogradova. Vis mer

På med masken

Denne deilige masken er det nyeste tilskuddet i det franske luksusmerket Chanels «N1 de Chanel-serie».

Den inneholder også AHA-syrer som eksfolierer huden, men stjerneingrediensen er den røde kameliaen, husets symbolske blomst, kjent for sin eksepsjonelle motstandsdyktighet som gjør at den kan blomstre selv om vinteren ved ekstreme temperaturer.

Påfør et tynt lag av masken på ren, tørr hud et par ganger i uken eller etter behov.

La virke i fem minutter og skyll deretter av.

N’ De Chanel Mask (kr 1035, 50g) og refill (kr 878, Chanel). FOTO: Produsenten
N’ De Chanel Mask (kr 1035, 50g) og refill (kr 878, Chanel). FOTO: Produsenten Vis mer

Bytt ut sjampoen med denne

Denne gjør underverker for tørt vinterhår. En revitaliserende sjampo som rengjør og gir næring. Den passer til tørt og svært tørt hår og til tørr hodebunn.

Revitalizing Nourishing Shampoo (kr 850, 200ml, Sisley). FOTO: Produsenten
Revitalizing Nourishing Shampoo (kr 850, 200ml, Sisley). FOTO: Produsenten Vis mer

Neglelakk i vårens fineste farge.

Deborah Lippmann Gel Lab i fargen «Waking Up In Vegas» (kr 250, hos Gimle Parfymeri). FOTO: Produsenten
Deborah Lippmann Gel Lab i fargen «Waking Up In Vegas» (kr 250, hos Gimle Parfymeri). FOTO: Produsenten Vis mer

3-i-1

Det er liksom noe helt eget med multifunksjonelle produkter. For bare 150 kroner får du en slags 3-i-1-løsning. Denne smartingen både dekker, jevner ut og fremhever. I tillegg har den såkalt byggbar dekkevne. Lett, men likevel fuktighetsgivende for et naturlig resultat.

Multi-Perfector Concealer (kr 150, Max Factor). FOTO: Produsenten
Multi-Perfector Concealer (kr 150, Max Factor). FOTO: Produsenten Vis mer

Aha!

Inspirert av profesjonelle ansiktspeelinger skal denne behandlingen blant annet jevne ut hudtonen og minimere synligheten av fine linjer. Kombinasjonen av kjente AHA-syrer, som glykolsyre og sitronsyre, virker eksfolierende, renser porene og gir faktisk også en nokså umiddelbar glød. Påføres på ren, tørr hud med den medfølgende kosten. La virke i fem minutter og skyll av.

Brukes to ganger i uken.

Le Lift Gommage AHA Resurfacant (kr 2026, Chanel). FOTO: Produsenten
Le Lift Gommage AHA Resurfacant (kr 2026, Chanel). FOTO: Produsenten Vis mer

Lett på foten

Også denne pleiende fotkremen inneholder syrer. 20 prosent AHA og PHA, for å være nøyaktig. Det bidrar til effektiv eksfoliering, samtidig som den tilfører fuktighet. Perfekt for tørre vinterføtter.

Exuviance Exfoliating & Conditioning Foot Balm (kr 340, 50g, Exuviance). FOTO: Produsenten
Exuviance Exfoliating & Conditioning Foot Balm (kr 340, 50g, Exuviance). FOTO: Produsenten Vis mer

Røkelse, myrra og gull

Åh, denne. Tom Ford vet hva han driver med. Myrraessens og ultra-vanilje-akkord gir en forførende, sensuell, men likevel moderne duft. Her er også noter av absint, australsk sandeltre, sjasmin og lær. Mer en opplevelse enn en duft, på mange måter.

Myrrhe Mystère Eau de Parfum (kr 3250, 50ml, Tom Ford). FOTO: Produsenten
Myrrhe Mystère Eau de Parfum (kr 3250, 50ml, Tom Ford). FOTO: Produsenten Vis mer

Jeg vet ikke hva

Duften «I Don’t Know What» har fått navnet fra det franske uttrykket «Je ne sais quoi», som brukes for å beskrive noe som har en it-faktor man liksom ikke helt greier å sette ord på. Den er laget for å brukes over andre dufter for å forsterke dem, eller også alene. Nå er den kommet som kroppssåpe med noter av bergamott, iso e super, vetiver og ambrox.

I Don’t Know What Body Soap (kr 880, 400ml, DS&Durga hos Gimle Parfymeri). FOTO: Produsenten
I Don’t Know What Body Soap (kr 880, 400ml, DS&Durga hos Gimle Parfymeri). FOTO: Produsenten Vis mer

Nytt i Norge

Såkalte cosmeceuticals er blitt trendy. De kombinerer medisinske produkter med hudpleie, og resultatet er svært effektive hudpleieprodukter. Nytt i Norge er det spanske merket Skin Generics, som bygger på kunnskapen fra koreansk kosmetikk.

Denne rensen er mild og god, en klar favoritt!

Skin Generics Gel-Oil To Milk Cleanser Sunflower + Almond Oil (kr 260, 100ml). FOTO: Produsenten
Skin Generics Gel-Oil To Milk Cleanser Sunflower + Almond Oil (kr 260, 100ml). FOTO: Produsenten Vis mer

Alt du trenger

Ultrapigmentert, intens og vannfast i den svarteste svart. Det er sånn cirka alt jeg vil ha i en eyeliner. Denne skal dessuten holde seg 25 timer på øyelokket og 12 timer på våtlinjen.

High Impact Gel Tech Eyeliner i fargen «01 Black» (kr 255, Clinique). FOTO: Produsenten
High Impact Gel Tech Eyeliner i fargen «01 Black» (kr 255, Clinique). FOTO: Produsenten Vis mer

Eksklusiv

The Cream lever på mange måter opp til navnet sitt. Dette er en komplett såkalt anti-age-krem basert på intet mindre enn fransk kaviar (derav prisen). Kaviar er rik på proteiner og vitaminer, mens alger beroliger og styrker hudbarrieren.

Caviar The Cream (kr 1605, 50ml, Matis). FOTO: Produsenten
Caviar The Cream (kr 1605, 50ml, Matis). FOTO: Produsenten Vis mer

Stjerneanis, freesia, sandeltre, kasjmirblomst, tonkabønne og musk gjør denne duften nokså unik. Den er basert på det asiatiske konseptet «dullness», som der, i motsetning til i den vestlige verden, blir betraktet som mer poetisk, filosofisk og estetisk. Nå vel, duften er uansett en favoritt.

Ode to Dullness EdP (kr 1000, 50ml, Juliette Has a Gun). FOTO: Produsenten
Ode to Dullness EdP (kr 1000, 50ml, Juliette Has a Gun). FOTO: Produsenten Vis mer

Bergamott, solbær og grapefrukt, sammen med patchouli, vetiver, og rosepepper, samt kanel, ingefær og kardemomme utgjør denne duften. Det er en helt spesiell utgave av den ikoniske Aventus fra Creed, tilgjengelig i et begrenset antall.

Creed Absolu Aventus (kr 3970, 75 ml). FOTO: Produsenten
Creed Absolu Aventus (kr 3970, 75 ml). FOTO: Produsenten Vis mer

Oppdag mer mote, livsstil og historier fra virkeligheten på KK.no

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet