Det siste året har det blitt skrevet flere saker om det mye omtalte undertøysmerket Victoria's Secret. Hvert år steller de nemlig i stand det som regnes å være den største motevisningen i verden (selv om ikke alle vil regne en ren undertøysvisning som mote). Det hele blir filmet og vist på TV noen uker etter innspillingen for millioner av seere.

Denne bh-en koster 9 millioner kroner og tok 930 timer å lage
Det hele startet med at undertøyet var i fokus, men med årene har de utvidet showet mer og mer, og nå er det blitt både en konsert, en undertøysvisning og en kjendisfest.
På catwalken til Victoria's Secret finner vi nemlig navn som Kendall Jenner (23), Gigi Hadid (24) og Karlie Kloss (26). Tidligere har også supermodeller som Tyra Banks (45) og Heidi Klum (46) vært en del av showet.

I løpet av to år har både Alessandra Ambrosio (38) og Adriana Lima (38), to av de mest kjente modellene i verden, lagt opp Victoria's Secret-karrieren sin etter over 17 år hos merket.
Ikke bare har undertøysgiganten mistet to store navn, men de har også mottatt ekstremt mye kritikk de siste årene.
Vant verstingpris
Hvert år deler organisasjonen Press ut en verstingpris til den som er best på å få unge til å føle seg verst. I år var det Victoria's Secret som stakk av med «seieren». Dette er faktisk andre gangen de gjør det.
Over 40 prosent av stemmene skal ha gått til den amerikanske undertøysgiganten. I en pressemelding sier Mina Vinje, leder i Press - Redd Barna Ungdom, at merket har stort mangfold og variasjon på undertøyet, men ikke når det kommer til kroppene til modellene.
- Gang på gang har de vist at de ikke er interessert i å endre seg, og gjennom 2018 ble dette svært tydelig da de uttalte at transpersoner og «tjukke» ikke var velkommen til å delta i showet. Dette er gammeldags og uakseptabelt.

Victoria's Secret-sjefen Ed Razek uttalte til Vogue at dette showet skal være en fantasi - 42 minutter med underholdning.
- Vi prøvde å lage en TV-spesial for plus size-modeller i 2000, men ingen brydde seg og det gjør de fremdeles ikke.

Ferdig med TV
Nå kan det se ut til at folk heller ikke bry seg om å se på showet som allerede er. I over 20 år har undertøysvisningen fått sendetid hos ABC og CBS, men nå ser det ut til at dette er over.
Les Wexner, CEO hos L Brands som eier Victoria's Secret, skal ifølge CNBC i en pressemelding ha sagt at tv ikke lenger er det rette for dem.
- Vi må utvikle og forandre oss for å vokse, sier Wexner og legger til at de skal lage et «nytt event».
Nylig kunne også Victoria's Secret-modell Shanina Shaik (28) avsløre at årets show er avlyst.

- Dessverre vil ikke Victoria's Secret Fashion Show skje i år, sier hun i et intervju med The Daily Telegraph.
På denne tiden av året pleier hun å trene ganske hardt opp mot showet, men slik er det ikke i år.
- Jeg er sikker på at noe vil skje i fremtiden. De jobber hardt med å finne nye måter å gjøre showet på, for det er jo det beste showet i verden, sier Shaik.

Hevdet kjedebutikk sendte med «slankemat» til plus size-bestillinger
Ikke overrakset
At Victoria's Secret tar slike valg overrasker ikke Ingeborg Heldal, KKs ansvarlige redaktør.
- Tendensen har jo vært der en stund. Salg og seertall har gått ned, og merket at ikke klart å fornye seg i takt med tidsånden. Jeg tror mange er litt lei av den heseblesende jakten på det såkalt «perfekte», som kun innbefatter en brøkdel av befolkningen, sier Heldal og fortsetter:
- Sexy og vakkert må få lov til å være noe mer enn en smal støpeskje, som nesten ingen av oss passer inn i uansett hvor hardt vi prøver. Personlig kommer jeg ikke til å savne TV-overføringen.

Lady Gaga stjal showet
