Da det norske motemerket ikke var å finne på programmet for høstens utgave av moteuken i København, fikk det en hel moteverden til å klø seg i hodet.
For siden august 2017 har den norske motefamilien vist sine kolleksjoner i den danske hovedstaden – to ganger i året.
Så, før sommeren, fikk vi til slutt svaret.
Og søndag viste Holzweiler for første gang under London Fashion Week.
Det er deres debut på det offisielle programmet under den britiske moteuken.
Her var både norske og internasjonale gjester, blant dem prinsesse Märtha Louise, Durek Verrett og Leah Behn.
De hadde tatt turen for å se det norske klesmerket som er gått fra skjerf på rull til å bli Norges eneste fullskala motehus.
– Det var helt fantastisk! Spektakulært og annerledes, spesielt siden det var ute i en helt utrolig setting. Altså, jeg elsket det, sa Märtha Louise til KK etter visningen.
– Jeg også, skyter Leah inn.
– Det er historisk for norsk mote. Jeg er skikkelig stolt, fortsetter kronprinsessen.
– Vi er her for å støtte Holzweiler-gjengen. De gjør det så fantastisk bra, og vi synes det er veldig viktig å støtte hverandre.

Også Durek Verrett er full av lovord om det norske motemerkets London-debut.
– Jeg kan ikke vente med å få tak i noen av disse urolige antrekkene, sier han.
– Jeg har faktisk på meg Holzweiler i dag! Jeg elsker klærne de lager; Måten de bruker materialer og teksturer på, og måten klærne beveger seg og føles på. Og denne visningen midt ute i naturen er bare helt fantastisk. For en mer bærekraftig måte å vise frem mote på.

Da Holzweiler holdt det som skulle vise seg å bli deres foreløpig siste visning under den danske moteuken tidligere i år, var Märtha Louise også på plass på første rad.
– Vil vi se dere på første rad under flere norske motevisninger fremover?
– Absolutt, forsikrer Durek Verrett.
Da KK møter Maria Skappel backstage etter endt show er hun lettet, men glad.
– Og veldig, veldig stolt! Det er helt vilt for oss å være her i London, sier hun til KK.

– Jeg ble så rørt! Ikke minst fordi det var så mange nordmenn blant publikum!
På første rad et knippe norsk motepresse i tillegg til norske influensere. Også kjente navn som Astrid S, Herman Tømmeraas og Marcus og Martinus hadde tatt turen.
– Jeg følte meg skikkelig heiet frem. Vi føler oss jo bitte små her i London, men når vi kom rundt svingen der mot slutten og fikk den applausen! Fy søren, så koselig. Det betyr virkelig alt i verden for oss, sier hun.

Visningen i London søndag fant sted utendørs i Camley Street Natural Park i hjertet av King's Cross midt i storbyen. Og været var typisk Londonsk – det regnet.
– Men selv om det bøttet ned så ble det jo veldig stemningfult. Naturen er lunefull.
Kolleksjonen – og visningen – er en slags homage til familiens hjemland, Norge, og landets helt unike tilhørighet til naturen.
– Vi har jobbet med kolleksjonen helt siden forrige visning i København. Denne locationen kom vi over i april, forteller en glad og lettet Susanne Holzweiler til KK.
– Hele kolleksjonen og alt vi gjør er jo inspirert av nettopp naturen, så vi følte oss hjemme her. Når vi skulle vise i London for første gang så føltes det ganske trygt.
– Også er det utrolig hyggelig å se så mange norske fjes her. Det er vi skikkelig takknemlige for. Mange drar til København, men ikke velger å dra til London, sier hun.
– Og nå da, skal det feires?
– Det skal det! Vi skal feire med teamet vårt og familien. Low key. Henge her hele kvelden og spisse pizza. Det er fortjent!
London-debuten er selvsagt ikke tilfeldig, og kommer i en tid der merket står foran en storstilt internasjonal ekspandering.
I fjor ble det kjent at Holzweiler får kinesiske eiere. Det er det kinesiske Sequoia Capital China som har gått inn som majoritetseier i det norske merket.

Og med kommer ekspansjon til både Kina, USA og Storbritannia. En egen butikk i Købehavn har allerede åpnet dørene, og en butikk i London er rett rundt hjørnet.
– Å få vise i London for første gang er et stort øyeblikk i Holzweiler-historien så langt; med vår første butikk som åpner i byen samtidig og med det kreative fellesskapet vi har bygget der, er dette en stor mulighet for oss til å samhandle med et globalt publikum under et av bransjens aller viktigste motekalenderøyeblikk, sier Andreas Holzweiler om London-debuten.
– Det er en ære å kunne feire vår norske arv på en global scene og ta med vårt norske publikum på reisen, fortsetter han.
Se bildene fra Holzweiler-visningen her: