Moods Of Norway

Få en sniktitt på Moods of Norways vårkolleksjon

Inspirert av filmens verden.

Få en sniktitt på Moods of Norways vårkolleksjon
Publisert
Sist oppdatert

Moods of Norway inviterte utvalgt presse til visning av vårkolleksjonen i sin nye butikk på Karl Johan.

Dagen før åpningen 18. oktober var det meste på stell, bortsett fra den karakteristiske rosa traktoren som skal henge i taket i andre etasje av butikken. Den sto pent parkert, mens en haug håndverkere fikk på plass et glassgulv traktoren skal henge over.

Les om den nye butikken her!

FILMINSPIRASJON Moods of Norway-gutta Simen Staalnacke og Peder Børresen kunne fortelle at neste vårs kolleksjon tar utgangspunkt i svunnen filmglamour og nette 50- og 60tallssnitt.

Lyse pastelltoner regjerer en del av damekolleksjonen, og særlig lysegrønt og rosa får herje fritt på søte kjoler og bluser. Den andre delen av kolleksjonen går for enklere snitt, skarpere farger og tøffere materialbruk der cupro er en gjenganger.

Men det var altså den cinematiske verden som var hovedfokus.

- Vi har tatt filmen helt konkret med på klærne også, sier Børresen og viser til en t-skjorte med sitatet I was a teenage tractor monster påskrevet.

En collegenser i damekolleksjonen hadde i kjent Moods of Norway-stil følgende sitat: Norwegian starlets drive pink tractors.

KARL JOHAN Gutta er spente før åpningen av butikken, og lover som alltid god stemning på åpningsdagen. Den store festen venter de imidlertid en uke med.

- Det er jo halloween, så det blir utkledningsfest! sier Staalnacke.

Morgendagens butikkåpning markerer deres tredje i Oslo, og femtende på verdensbasis. Tidligere i høst åpnet de butikk i eksklusive Soho i New York med stor fest under moteuken, med lang kø for å komme inn.

- Anmeldere sa det bare var vi og Victoria's Secret som klarte å lage så mye oppstyr og trekke så mange folk, forteller Staalnacke.

Nå står altså butikk på Karl Johan for tur.

- Vi tror vi er de første norske med egen butikk og eget merke på gaten her, så dette er stort, sier de to.

Både Oslos og Stryns ordfører er til stede på åpningen i morgen klokken tolv.

Sjekk ut bilder fra Moods of Norways vårkolleksjon under!

Få en sniktitt på Moods of Norways vårkolleksjon

FØRSTE ETASJE: Første etasje av butikken er delt opp i en avdeling for dame og en for herre. Foto: Elen Kristvik

Få en sniktitt på Moods of Norways vårkolleksjon

FARGERIKT: En fargerik dress er gjenkjennelig signatur i alle kolleksjonen til Moods of Norway. Foto: Elen Kristvik

Få en sniktitt på Moods of Norways vårkolleksjon

SKÅLTE: Det ble tid til en aldri så liten feiring av den nye butikken på pressevisningen. Her er STYLEmags Celine I. Aagaard med Simen Staalnacke og Peder Børresen. Foto: Elen Kristvik

Få en sniktitt på Moods of Norways vårkolleksjon

FILM: Filmens verden er til stede i kolleksjonen, som på denne collegegenseren. Foto: Elen Kristvik

Få en sniktitt på Moods of Norways vårkolleksjon

FAVORITT: Stella Vaage i STYLEmag holder opp favoritten: en grå jumpsuit i cupro-stoff. Foto: Elen Kristvik

Få en sniktitt på Moods of Norways vårkolleksjon

FAVORITTER: En lysrosa kjole med lavt liv og en luftig sommerkjole. Foto: Elen Kristvik

Få en sniktitt på Moods of Norways vårkolleksjon

STRIKK: Fargerik strikk med jordbær-applikasjoner. Foto: Elen Kristvik

Få en sniktitt på Moods of Norways vårkolleksjon

VESKER: Kolleksjonen inneholder flere små og firkantede vesker med kjedestropp. Foto: Elen Kristvik

Få en sniktitt på Moods of Norways vårkolleksjon

ARTIG: Simen Staalnacke forteller om prislapper med en tvist. Prislappene for kvinner er også et lommespeil. Foto: Elen Kristvik

Få en sniktitt på Moods of Norways vårkolleksjon

OLA-BUKSER: Butikken har en egen denimavdeling, og gutta har sydd inn Ola i sømmen på bukselommen. Foto: Elen Kristvik

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer