BRUK REFLEKS: Sammen med kjedebutikken Weekday har forsikringsselskapet If laget en kolleksjon med reflekterende tilbehør. Foto: Produsenten
BRUK REFLEKS: Sammen med kjedebutikken Weekday har forsikringsselskapet If laget en kolleksjon med reflekterende tilbehør. Foto: Produsenten Vis mer

Weekday

Forsikringsselskapet If lager eksklusiv kolleksjon sammen med kjedebutikken Weekday

- Vi tror at det kan bidra til å redde liv, sier Liselott Olovzon, Head of Marketing hos Weekday.

Publisert

I to år nå har forsikringsselskapet If teamet seg opp med kjente merker for å lage reflekterende klær og tilbehør. Dette har vært for å gjøre sikkerhet ute i trafikken både funksjonelt og fasjonabelt. Tidligere har svenske BACK laget en kolleksjon, men i fjor fikk norske Mardou & Dean muligheten til å gjøre det samme. I år er det kjedebutikken Weekday som skal få lage reflekterende tilbehør sammen med If. 

Ifølge en undersøkelse gjort av If selv, er det sånn at nesten halvparten av alle nordmenn sjelden eller aldri bruker refleks. Blant de under 30 år skal det faktisk være sånn at nesten tre av fire er uten refleks når de er ute i mørket, og flertallet skal ha uttalt at glemsel og forfengelighet er hovedgrunnene til at de ikke bruker det. 

- På Weekday har vi lenge jobbet med problemstillinger knyttet til mote, mennesker og sosialt ansvar, og vi er stadig på utkikk etter nye muligheter hvor vi kan integrere alle tre. Denne kolleksjonen gjør nettopp det – det er moderne og stilig, og vi tror at det kan bidra til å redde liv. Vi håper at vi sammen med If kan gjøre en forskjell, sier Liselott Olovzon, Head of Marketing hos Weekday.

Den nye kolleksjonen vil inneholde fem plagg totalt; fire vesker og en caps. Priser fra 200 NOK til 500 NOK. Kolleksjonen vil være tilgjengelig i Weekday-butikker og nettbutikk fra 1. november.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer