Det formelig koker og syder i Milano denne ettermiddag. Regnet som har preget store deler av moteuken har endelig stoppet, og folk står som sild i tønne i kø for å komme inn på visningen.
– Fort dere, fort dere, roper vaktene i det køen nærmest faller fremover. Etter å ha løpt opp det som virker som tusen trappetrinn (heisen streiket selvfølgelig) rekker vi det med en skiløpers margin. I det vi finner plassene åpner Gigi Hadid showet.

Nå er det dette som gjelder på kontoret
På catwalken for Boss dukker også den norske stjernealpinisten Alexander Aamodt Kilde opp. På første rad sitter Naomi Campbell sammen med K-popstjerner med millioner av følgere.

Da KK møtte stjernealpinisten backstage etterpå – han har garderobe vis a vis Hadid-søsteren – var han fortsatt i habiten: dress, skjorte, slips og en stresskoffert.
– Hva jeg føler nå? Adrenalin, sa han til KK.

Dukket opp i norsk design
– Men på en helt annen måte enn hva jeg er vant med fra renn. Dette har jeg jo aldri gjort før, så jeg visste ikke hva jeg gikk til.
– Det at jeg har fått muligheten til å være med på det er jo faktisk helt surrealistisk.

Selv om vi er vant til å se ham stort sett i trikot er altså ikke Kilde fremmed for verken klær og mote, fortalte han til KK.
– Jeg vil jo kalle dette en office look. Men den er både stilig og sporty også. Jeg tror faktisk jeg kunne gått sånn her til vanlig.
Corpcore kalles trenden som det tyske motehuset har gjort trendy. En slags moderne kontoruniform, om du vil.
Det markerte Kildes inntog som en del av merkets stjernespekkede lag av kjendiser.
Og nå er det altså offisielt. Kilde er det tyske motemerkets nyeste ambassadør.

Med det går han i fotsporene til både Hadid, men også modellegender slik som Naomi Campbell som så visningen fra sidelinjen under moteuken i Milano i høst.
Ambassadørskapet omfatter at Kilde vil kles opp av merkets på tilstelninger utenfor løypene, inkludert intervjuer og opptredener på rød løper, heter det i en pressemelding fra det tyske motemerket.
– Jeg er glad for å kunngjøre at jeg er blitt en del av Boss-familien som en ny merkeambassadør, sier Kilde i en uttalelse.

Her stormer hun Chanel-showet
– Boss og Aleksander Aamodt Kilde framstår som en perfekt match, sier Tore Ulrik Bratland, sportjournalist i Dagbladet.
– Det er tidløse og klassiske klær. At de ønsker meritterte Kilde som ambassadør, er ikke overraskende. Han er blant de råeste utøverne i utfor og super G, og har i tillegg kapret en av de mest populære damene i alpinsirkuset. Klart det er mange som ser opp til ham, sier Bratland.

Her hjemme er norske alpinstjerner i konflikt med Norges Skiforbund (NSF) om markedsrettigheter og landslagsavtale.
Nylig ble det klart at Lucas Braathen legger opp som alpinist i en alder av bare 23 år.
Han er blant flere utøvere som har utfordret Skiforbundet i dagens konflikt om bilderettighetene til utøverne der blant andre Kilde har latt være å signere ny landslagsavtale, skriver Dagbladet.

– Fra før er Helly Hansen blant sponsorene til alpinlandslaget. De er leverandører for klær innenfor sport og fritid. Jeg går ut fra at en ambassadørrolle for Boss blir vurdert slik at det ikke kommer i konflikt med landslagets avtale med Helly Hansen. Men slike ting reguleres gjennom en landslagsavtale - og en ny avtale er ennå ikke signert. Så dette kan partene best svare på selv, sier Bratland i Dagbladet.

Nå er denne 2000-tallstrenden tilbake
– Men slik dette åpenbart er ment, skal han reklamere for Helly Hansen når han representerer landslaget. I forbindelse med begivenheter utenfor bakken – og på rød løper – vil han ha klær fra Boss. Det er nettopp den type avtaler de beste slåss for, retten til å reklamere for hvem de vil de dagene de ikke representerer landslaget.

Kildes debut som Boss-ambassadør skulle etter planen skje allerede denne helgen under verdenscupen i utfor i Zermatt/Cervina. Men dårlig vær har foreløpig satt en stopper for fredagens gjennomkjøring i utforløypa for de mannlige fartskjørerne. Det er derfor fortsatt usikkert om rennene kan gjennomføres som planlagt i helgen.
I helgen skal også Boss etter planen lansere sin nyeste samarbeidskolleksjon med skimerket Perfect Moment. Det er en fortsettelse av samarbeidet som ble lansert under Hahnenkamm-rennet i fjor der Kilde forøvrig stakk av med seieren.
Oppdag mer mote, livsstil og historier fra virkeligheten på KK.no