Hailey Bieber skjønnhetsmerke Rhode har vært intet mindre enn en suksesshistorie, og rir fortsatt på bølgen fra den populære Strawberry Girl Summer.
Men allerede da merket ble lansert i fjor sommer ble deres Lip Treats en umiddelbar suksess. De populære leppeproduktene ble utsolgt på bare få dager med tilhørende lange ventelister.

Ugjenkjennelig på nye bilder
Siden har ulike varianter i begrensede opplag solgt som varmt hvetebrød; Vanilla Cake, for eksempel, Passionfruit Jelly, for ikke å nevne sommerens Strawberry Glaze.
Sistnevnte gikk for alvor viralt, og over en halv million mennesker står på venteliste for de svært populære leppeproduktene.
– Hudpleie er virkelig en forpliktelse for meg. Det er min favoritting noensinne. Det har overgått mine villeste fantasier, sa Bieber til The Sunday Times i mai i år.

De største skjønnhetstrendene fra den danske moteuken
Ideen bak Rhode, som er den 26 år gamle modellen og skjønnhetsmogulens mellomnavn, kom til under pandemien, og skal være en enkel og pristilgjengelig snarvei til å få Biebers velkjente glød på.

Hun er kjent nettopp for sin duggfriske hud og ikke minst såkalte glazed lepper _ en look som hennes mer enn 50 millioner Instagram-følgere nærmest har gjort til en egen religion.
Til Forbes forteller Bieber at det er nostalgi som ligger til grunn for produktutviklingen.

Dette er feilen flest gjør når de sminker seg
– Så når folk får tak i de, tar det dem tilbake i tid til en tid de ville sagt: «Åh, denne lukter som leppepomaden jeg hadde på skolen» eller «denne minner meg om min favorittdessert» eller «denne lukter som noe som var skikkelig viktig for meg».
Hennes Strawberry Girl Summer spredte seg som ild i tørt gress på sosiale medier.
– Jeg forsøker ikke å tvinge på noen en trend. Jeg bare liker å dele hva jeg liker og hva jeg driver med, sier Bieber til Forbes.
Det er bare starten, kan det virke som.
For hakk i hæl kommer nå en helt ny produktkategori fra Biebers eget merke, sminke med farge, såkalt color cosmetics.

Nå gjør dette sminkeproduktet comeback
Først ut er Peptide Lip Tint, en variant av merkets bestselgende Peptide Lip Treatment, men altså med et hint av farge. Den kommer i fire nyanser som skal gi de velkjente glossy leppene med hint av farge.
Samtidig ekspanderer merket til fem nye europeiske markeder. Nei, ikke Norge enda dessverre, men Frankrike, Spania, Italia, Tyskland og Irland (i tillegg til å allerede være i Storbritannia og Canada).

Nå mener mange at det kan virke som om 26-åringen tar opp kampen mot Kylie Jenner, Kim Kardashian og også Rihanna.
De har alle sine egne skjønnhetsmerker, henholdsvis Kylie Cosmetics, KKW Beauty og Fenty Beauty som har vært mildt sagt innbringende for de tre superstjernene.

– Den er verdens kanskje beste rens
Kylie Cosmetics er forøvrig verdsatt til 1,2 milliarder dollar, KKW Beauty til 1 milliard og Fenty Beauty til 2,8 milliarder dollar.
Litt av en konkurranse der altså.
Det virker imidlertid ikke å stoppe Bieber som nå altså ser mot europeiske markeder – og kanskje snart også mot oss i Norge?