Årets farge:

Hei, 2018! «Ultra violet» er din farge

Kommer du til å teste den ut?

ÅRETS FARGE: Rødt var svært populært i 2017, men nå kan det se ut til at lilla tar over. FOTO: NTB Scanpix
ÅRETS FARGE: Rødt var svært populært i 2017, men nå kan det se ut til at lilla tar over. FOTO: NTB Scanpix Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Nytt år, nye trender. 2018 er her og vi er i gang med å kikke litt på hva som kommer til å dominere årets trendbilde. Hvilke plagg kommer til å ta over Instagram-feeden din, hvilke stylingkombinasjoner kommer vi til å prøve ut, og hvilke farger kommer til å flytte inn i klesskapet vårt.

Sistnevnte har allerede Pantone bestemt seg for. Ifølge dem er det nemlig «ultra violet» som er årets farge. Designere som Valentino, Zadig & Voltaire og Tibi viste alle plagg i lilla under sine visninger for våren 2018, og vi har også sett at flere streetstyle-stjerner har tatt i bruk «årets farge».

LES OGSÅ: Skjønnhetsproduktene som koster mer enn husleia di

Kikker du rundt deg ser du nok ikke mange som bruker lilla. Og hvorfor er det egentlig sånn? Det blir vanskelig å si, men i mitt tilfelle er det nok fordi det minner meg litt for mye om advent. Jeg får også flashbacks til en skrikende silkeskjorte med glitter jeg hadde på meg under adventsfeiring på barneskolen en gang i tiden.

Men sannheten er jo at det er en fryktelig fin farge. Det handler jo bare om å finne de rette måtene å bruke den på - og ikke minst de fineste plaggene! Derfor gjør vi som alltid - vi finner frem noen superfine streetstyle-bilder til inspirasjon.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer