Lindex

Her er Lindex’ Jean Paul Gaultier-kolleksjon

Kommer i butikk og på nett 8. oktober. 10 prosent av inntektene går til Rosa Sløyfe-aksjonen.

I BUTIKK SNART: 8. oktober lanseres Jean Paul Gaultiers designsamarbeid med Lindex i butikk og på nett.  Foto: Lindex
I BUTIKK SNART: 8. oktober lanseres Jean Paul Gaultiers designsamarbeid med Lindex i butikk og på nett. Foto: Lindex Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Tidligere i år ble det kjent at den franske designstjernen Jean Paul Gaultier står bak den siste Rosa Sløyfe-kolleksjonen til kleskjeden Lindex. 

Gaultier, som var kreativ direktør for Hermès fra 2003 til 2010, er kanskje mest kjent for sine dristige og noe utradisjonelle plagg.

Blant annet stod han for flere av de mest ikoniske sceneantrekkene popdronning Madonna hadde på seg under sin verdenskjente Blonde Ambition Tour i 1990. 

LES OGSÅ: Slik blir høsten hos Lindex

10 prosent til Rosa Sløyfe og brystkreftsaken

Samarbeidskolleksjonen mellom Gaultier og Lindex, hvor 10 prosent av inntektene vil gå til Rosa Sløyfe-aksjonen, består av dameplagg, barneplagg, accessoirer og undertøy. 

STØTTER BRYSTKREFTSAKEN: 10 prosent av inntektene fra Jean Paul Gaultier for Lindex-kolleksjonen går til Rosa Sløyfe-aksjonen.
STØTTER BRYSTKREFTSAKEN: 10 prosent av inntektene fra Jean Paul Gaultier for Lindex-kolleksjonen går til Rosa Sløyfe-aksjonen. Vis mer

Og kolleksjonen lanseres i utvalgte butikker og på Lindex.com 8. oktober. 

-  Kolleksjonen representerer en liten garderobe fra Gaultier, med mine typiske signaturtrekk, men tolket på en ny måte. Man finner de klassiske maritime stripene, så vel som det mer grafiske, i noen plagg, kombinert med et tattoo-print, som er en av mine favoritter, sier Jean Paul Gaultier:

NOE FOR ALLE: Ifølge Design Manager i Lindex- Nina Starck, er det noe for alle i den nye kolleksjonen, som støtter oppom brystkreftsaken.  Foto: Lindex
NOE FOR ALLE: Ifølge Design Manager i Lindex- Nina Starck, er det noe for alle i den nye kolleksjonen, som støtter oppom brystkreftsaken. Foto: Lindex Vis mer

- Å lage en kolleksjon som denne er en utfordring, men en veldig positiv en. Det tillater meg å lære og kjenne andre mennesker som jeg ikke vanligvis jobber med, det gir meg også muligheten til å skape klær på et prisgunstig nivå.

Plaggene har en pris på mellom 200 og 2000 kroner. 

LES OGSÅ: Se Lindex' jubileumskolleksjon her!

Striper, strikk og sexy undertøy

KK.no fikk ta en sniktitt på den nye kolleksjonen tirsdag denne uken, og er det en ting som er sikkert og visst, er det at Gaultiers fans ikke vil bli skuffet. 

INSPIRERT AV MADONNAS SCENEANTREKK: Denne bodyen er tydelig inspirert av Madonnas legendariske kjegleformede korsett fra The Blonde Ambition Tour i 1990. Foto: KK/All Over Press
INSPIRERT AV MADONNAS SCENEANTREKK: Denne bodyen er tydelig inspirert av Madonnas legendariske kjegleformede korsett fra The Blonde Ambition Tour i 1990. Foto: KK/All Over Press Vis mer

Her er de klassiske stripene i kombinasjon med deilig, oversized høststrikk, rocka skinnjakker, tettsittende skjørt, partykjoler i skinnimitasjon, korte høyhalsede genser med glidelåsdetaljer, print – og ikke minst – særdeles sexy undertøy, selvsagt med en variant av den klassiske kjegleform-bh-en, som sett på Madonna under turneen i 1990. 

I tillegg til dameplagg, har designeren også laget en egen, matchende kolleksjon til barn, pluss accessoirer som vesker, armbånd, skjerf, luer og vanter. 

- Det som er så fantastisk med Jean Paul Gaultier, er at han er veldig flink når det kommer til klassiske plagg også.  Han liker både det ekstravagante og det enkle. En av hans signaturlooks er jo stripene og den klassiske skipperjakken, forteller Nina Starck, design manager i Lindex til KK.no:

Er det en ting man bør skaffe seg fra denne kolleksjonen, er det altså et av de stripete plaggene, sier hun videre. 

Se alle dameplaggene nedenfor:

LES OGSÅ: Her er noen av høstens nøkkeltrender

Noe for alle

Kathrine Sørland, som er Lindex’ fashion advisor, har tro på at strikkeplaggene (gensere, høyhalsere og skjerf), jakkene og plaggene i skinn – som jakke, skjørt og kjole. 

STRIPER, HØYHALSER, MØNSTER OG ACCESSOIRER: Er bare noe av det kolleksjonen har å by på. Her viser Kathrine Sørland noen av plaggene.  Foto: KK
STRIPER, HØYHALSER, MØNSTER OG ACCESSOIRER: Er bare noe av det kolleksjonen har å by på. Her viser Kathrine Sørland noen av plaggene. Foto: KK Vis mer

- Denne kolleksjonen har noe for enhver smak – uansett om du har en klassisk, rocka, eller mer utfordrende stil. Dersom du synes det blir litt mye med tattoo-print og striper, så er de enkle skjørtene, kjolene og høyhalserne med glidelåsdetaljer en sikker vinner. For ikke å snakke om de utrolig deilige skjerfene og kåpene, sier Sørland til KK.no. 

-  Undertøyet er også veldig lekkert og ikke minst så sitter det utrolig godt. Jeg har på meg det i dag faktisk, og jeg skjønner godt hvorfor Madonna valgte undertøy fra Jean Paul Gaultier. 

OBS: Følg med på KK.no frem mot lanseringen 8. oktober. Vi viser deg både Jean Paul Gaultier og Kathrine Sørlands personlige favoritter fra Rosa Sløyfe/design –samarbeidet. Pluss at du får Sørlands hotteste stylingtips!

Sjekk også ut høstmote fra:


 

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer