Du eier kanskje allerede et par. Den tyske helseskoen er ikke bare behagelig å ha på, den er også superpopulær – også i moteverdenen. Det er i og for seg ingen nyhet, men nå kommer skoen i en ny utgave signert Dior.

Hold varmen i vinterkulda med disse myke strikkeplaggene
Det franske luksusmotehuset har nemlig gjort sin egen versjon av Birkenstock – et samarbeid mellom de to som nettopp ble vist under Diors herremotevisning i Paris.


Det er Diors Kim Jones som har satt sitt preg på merkets Tokio-mule, først lansert av Birkenstock i 1987, og deres Milano-sandal i duegrå filt og semsket skinn – visstnok som en «moderne homage til funksjon og eleganse». De skal være inspirert av Jones' forkjærlighet for hagearbeid blant annet med broderte blomster laget i Diors egne atelierer.

Blir dette årets store motesnakkis?

Women's Wear Daily spår at skoen vil stå øverst på motefolkets ønskeliste. Den kommer i tre varianter, og vil være i salg først til sommeren, nærmere bestemt juni.


Det er ikke første gang Birkenstock gjør et samarbeid med et stort motehus. De har tidligere samarbeidet med blant andre Proenza Schouler, Jil Sander og Valentino. Da som nå var hypen et faktum. Moteprofiler som Kendall Jenner, Gigi Hadid, Elsa Hosk og Kaia Gerber sverger også til skoen – gjerne med sokker i sandalene – og under koronas evige hjemmekontor-opplegg har skoen tronet på topp over det vi søkte mest etter i 2020.