Mote:

Her er ukens motenyheter

Kjendisfavoritt kommer til Norge, og Blogg.no vant årets verstingpris!

UKENS MOTENYHETER: H&M lanserer ny Studio-kolleksjon og vi har tatt en titt! Foto: H&M
UKENS MOTENYHETER: H&M lanserer ny Studio-kolleksjon og vi har tatt en titt! Foto: H&M Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Det går sjelden en uke forbi uten at det har skjedd noe nytt i motebransjen! Denne uken byr blant annet på nye kolleksjoner, norsk modelldebut i utlandet og nylansering i Norge!

H&M Studio

20. februar er den splitter nye Studio-kolleksjonen til H&M i salg, og denne våren byr de på sperke farger og en av sesongens hotteste trender. Blått og rosa er blant fargene du kan bemerke deg, men legg også merke til den croppede blazeren!

Dette er en trend vi har sett mye av den siste tiden, men fremover nå kommer det nok til å ta enda mer av.

Foto: H&M
Foto: H&M Vis mer

«SS20-kolleksjonen er inspirert av den eventyrlystne kvinnen som gjerne surfer, klatrer og liker å utforske nye ting. Kolleksjonen er både rå og raffinert: naturlige materialer med rå kanter er mikset med elegante elementer, som skinnende metall og futuristisk tilbehør. Kolleksjonen er allsidig og man føler frihet i måten den kan styles på. Vi ønsker at kundene våre skal føle at alt er lov», sier Ann-Sofie Johansson, Creative Advisor i H&M, via en pressemelding sendt ut av den svenske kjedebutikken.

Foto: H&M
Foto: H&M Vis mer
Foto: H&M
Foto: H&M Vis mer

A.P.C. x PERSOL

Persol lanserer et samarbeid med motemerket A.P.C. Sammen har de laget en solbrillekolleksjon hvor produktene kommer i tre ulike farger av 649-modellen til Persol. Ifølge en pressemelding ble denne modellen opprinnelig designet for trikkefører i Torino, Italia, i 1957.

Her er ukens motenyheter

Bioderma til Norge

Endelig har Bioderma kommet til Norge! Vi pleier så å si å hamstre deres rensevann når vi besøker diverse apotek i Paris. Det gjør også flere av verdens største kjendiser. Khloé Kardashian, Drew Barrymore, Rosie Huntington-Whiteley, Tracee Ellis Ross og Natalie Portman har alle sagt at de bruker produkter fra Bioderma.

Selv om ingen av disse damene bor i Norge, er det nok mange her til lands som blir ganske glade for å høre denne nyheten?

Her er ukens motenyheter

Zalando x Who What Wear

Zalando lanserer en samarbeidskolleksjon med motenettstedet Who What Wear. Daglig publiserer moteplattformen inspirerende saker med det siste innen mote, men nå kan de også inkludere sine helt egne plagg!

I en pressemelding sendt ut av Zalando kommer det frem at målet med samarbeidet var å lage et topp-til-tå-sortiment med et sterkt fokus på mote og kvaliteter til fornuftige prispunkter, mens mer enn 50 prosent av kolleksjonen har fokus på bærekraft.

ZALANDO x WHO WHAT WEAR: Noen av våre favoritter fra kolleksjonen. Foto: Zalando
ZALANDO x WHO WHAT WEAR: Noen av våre favoritter fra kolleksjonen. Foto: Zalando Vis mer

Norske Nikoline for Burberry

«Tusen takk for at jeg fikk være en del av din nydelig visning», skriver den norske modellen Nikoline på Instagram og takker Burberry-designer Riccardo Tisci (45) for muligheten.

Dette var hennes internasjonale debut på catwalken, og den ble eksklusiv for Burberry. Det vil si at hun ikke kommer til å gå noen andre visninger denne sesongen. Vi gleder oss til å se mer av Nikoline i motebildet!

Foto: NTB Scanpix
Foto: NTB Scanpix Vis mer

Blogg.no «vant» Gullbarbie

Hvert år deler organisasjonen Press - Redd Barna Ungdom ut en verstingpris til den som er best på å få unge til å føle seg verst. I fjor var det Victoria's Secret som stakk av med «seieren».

«Prisen går til den medie- og reklameaktøren som bruker ensidige skjønnhetsidealer, gamle kjønnsroller og unødvendig seksualisering for å selge noe. Det er urettferdig at noen tjener penger på at ungdom får dårlig psykisk helse», står det på organisasjonens nettside.

Her er ukens motenyheter

Årets nominerte var Facetune, Dagbladet og Blogg.no. Til slutt var det sistnevnte som fikk årets Gullbarbie. Begrunnelsen til organisasjonen var følgende:

«Blogg.no har ikke tilstrekkelige retningslinjer og tar ikke ansvar. Barn og unge blir gjennom rollemodellene deres utsatt for markedsføring av produkter som fillers og kosmetiske inngrep gjennom sponsede innlegg, reklame og kommersielle samarbeid som ofte er dårlig merket», står det på nettsiden deres.

Her er ukens motenyheter
Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer