Mote

Her er ukens motenyheter

Har du fått med deg det svenske smykkemerket som lager produktene sine av ulovlige våpen?

SVENSK SMYKKEMERKE: Arild Links er et svensk merke som lager smykker av ulovlige våpen. Foto: Arild Links
SVENSK SMYKKEMERKE: Arild Links er et svensk merke som lager smykker av ulovlige våpen. Foto: Arild Links Vis mer
Publisert

Selv om presidentvalget i USA har tatt mye plass i mediebildet den siste tiden, har det selvfølgelig blitt sluppet noen nyheter innen motebransjen også. Har du fått med deg disse motenyhetene fra den siste uken?

Guccis ødelagte strømpebukser

Denne saken har vi allerede skrevet litt om fordi den er såpass oppsiktsvekkende. Det italienske motehuset Gucci selger nemlig ødelagte strømpebukser for nærmere 2000 kroner! Les mer her.

Indiska legger ned norske butikker

2020 har ikke vært et lett år for butikkene. Det har i lang stund vært utfordrende for de fysiske butikkene å holde det gående, men idet pandemien traff var det mange som måtte stenge dørene sine.

Matilda Agné, PR-ansvarlig i Indiska, forteller til MinMote at det er 20 mennesker som vil miste jobben sin som følge av nedleggelsen.

– Avgjørelsen har vært veldig vanskelig da vi har fantatisk personale i butikkene våre og lojale kunder. Vi ser at kombinasjonen fysisk- og online handel som den beste løsningen for å drive butikk, men besøksutviklingen i butikkene under coronapandemien har gjor det umulig. Vi utelukker derimot ikke at butikker kan åpne igjen når situasjonen endrer seg, sier hun til MinMote.

Her er ukens motenyheter

Smykker laget av våpen

Her om dagen kom vi over et ganske så oppsiktsvekkende merke på Instagram. Det svenske merket Arild Links lager nemlig smykkene sine av våpen!

På nettsiden deres står det at smykkene er laget i Sverige av ødelagte og ulovlige våpen. «Vi har bidratt til å fjerne 5500 ulovlige våpen fra gata. Hvorfor? Fordi vi hater vold og tror på kjærlighet», står det på ArildLinks.com.

Her er ukens motenyheter

Moo x La Kawaii

Det norske merket MOO lanserer denne julen et konsept sammen med La Kawaii. Sammen tilbyr de vesker i en varm eller kald fargepalett som kan bli håndmalt dersom du ønsker det! Samarbeidet lanseres 12. november og prisene ligger på mellom 1250 til 2700 kroner.

Her er ukens motenyheter

Specsavers lanserer samarbeid

Sammen med den svenske influenseren og designeren Valerie Aflalo lanserer Specsavers en brillekolleksjon inspirert av havet. I en pressemelding skriver Specsavers at brillene har et sterkt vintagepreg, men likevel et tidløst design og en nøytral fargepalett.

Her er ukens motenyheter

Emma Ellingsen lanserer skjønnhetsmerke

Influenseren kjent fra TV-serien «Født i feil kropp» kan avsløre at Emma Ellingsen Beauty er rett rundt hjørnet. Les mer om skjønnhetsmerket som slippes 6. november her!

Lager skjønnhetsunivers i Karl Johan

Som vi allerede har nevnt er det ikke lett å drive butikk i dag. Derfor er derfor svært gledelig å høre at noen satser - og det ganske så stort. I en pressemelding kan nemlig Kicks fortelle at de skal åpen et skjønnhetsunivers på Karl Johan i Oslo.

«Butikken vil bestå av 600 kvm med skjønnhet over tre etasjer. Her har KICKS satset på en inspirerende kundeopplevelse med et stort og eksklusivt varesortiment, i tillegg til et unikt utvalg skjønnhetsbehandlinger, personlig shopping og veiledning», står det i pressemeldingen.

Dr. Martens fyller 60 år

Gratulerer med dagen, Dr. Martens! Det er hele 60 år siden de første skoene ble produsert i fabrikken deres i Northamptonshire, England. Siden den gang har det kommet en rekke kule sko fra dem på markedet, men mange forbinder nok merket med et par chunky, svarte boots med gul søm.

For å feire sine 60 år har de slått seg sammen med «noen av de mest spennende bandene, artistene og øvrig kreative Norden har å by på», som det står beskrevet i pressemeldingen de har sendt ut. «Sammen vil de skape looks basert på egen estetikk, nostalgiske subkulturer og ikoniske Dr. Martens-modeller.»

Foto: Dr. Martens på Nelly.com
Foto: Dr. Martens på Nelly.com Vis mer

Ellos vintageduker

Det er så deilig at vintage er populært innen interiør. For det betyr gjenbruk, og det betyr å bruke noe gammelt i en moderne tid. Ellos har nå lansert en kolleksjon med vintageduker. Målet har vært å ta vare på det gamle og skape noe nytt.

I en pressemelding forteller Ellos at de har sammen med ulike hjelpeorganisasjoner samlet inn unike linduker og kjøkkenhåndklær i forskjellige størrelser. Kolleksjonen er ute i deres nettbutikk i starten av november!

Her er ukens motenyheter
Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer