Denne uken har vært helt sinnssyk. Slik oppsummerer moteprofil og designer Celine Aagaard uken som har gått. For da hun lanserte sin nyeste kolleksjon stoppet folk bokstavelig talt opp.
Det er en grå og regntung november ettermiddag i Oslo. Folk haster hjem i ettermiddagsrushet. Med podkast på øret. Nesa ned i mobilen. Alt er ved det vanlige. Men så. Det er akkurat som om prøvedukkene i vinduet beveger på seg.
– Helt siden min første tur til Los Angeles og ikoniske The Standard Hotel har jeg drømt om på style butikkvinduer med levende mannekenger, forteller Aagaard.
Hun står bak merket Envelope 1976.
– Der var modellene, som var en del av en slags installasjon, i pleksiglassbokser bak resepsjonen. De gjorde alt fra å spise pizza til å sove i disse boksene, minnes hun.
– Jeg liker grenselandet der man kan både overraske, improvisere og provosere. Vi er så vant til å se det vi ser at vi går litt på autopilot alle sammen.
Oj! De er levende! Se! Se, der! De beveger seg!
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger