Men de tre digitale videoreklamene som ble vist imponerte alle. Syv personer mente nemlig at de var for støtende og ikke egnet til offentlig visning, da barn kunne se det.
De mente også at annonsene var åpenlyst seksuelle, virket nedverdigende for kvinner, og at de bidro til å forsterke seksuelle stereotyper av kvinner, ifølge The Telegraph
LES OGSÅ: Her er Natalie Portmans vipper retusjert
Tok plasseringshensyn
Marks & Spencer (M&S) forsvarte seg med at de ønsket å vise frem produktet på best mulig måte. Kleskjeden var ikke enig i at reklamen virket nedverdigende for kvinner eller at den forsterket seksuelle stereotypier av kvinner.
M&S' mediebyrå skal også ha tatt hensyn til hvor de plasserte annonsene, og de ville bevisst unngå områder hvor det er skoler og etniske samfunn der reklamen ville bli sett på som upassende.
Se reklamen her:
LES OGSÅ: Blir du sulten av dette bildet?
Oppfattet ikke reklamen som støtende
Klagerne fikk ikke medhold.Reklamens vaktbikkje, Advertising Standards Agency (ASA), var i dette tilfellet enig med M&S og sa det er akseptabelt for undertøysprodusenter å vise produktene sine i reklamer, så fremt de gjør det på en ansvarlig måte. Dette vil da føre til at forbrukerne ikke oppfatter reklamen som støtende, ifølge ASA.
De var heller ikke av den oppfatning at annonsene impliserte seksuell aktivitet, og at det ikke var noe i veien med Huntington-Whiteley poseringer eller oppførsel.
– Vi så at M&S hadde fulgt plasseringsrestriksjoner slik at annonsene ikke ville henges opp i nærheten av skoler. Vi har vurdert dette tiltaket som mer enn tilstrekkelig, uttalte ASA.
