Én ting er sikkert etter at Oslo Fashion Week nå er over: norsk design blir bare hottere og hottere.
ElisaRøtterud
Stig Howard
Publisert Sist oppdatert
Det har vært en spennende og storslagen moteuke i Oslo. Dette er sjette gang Oslo Fashion Week arrangeres og det er bare å glede seg til neste omgang i februar 2007. Norsk design blir stadig lagt merke til. Også i utlandet.
Designerduoen Arne&Carlos har fått hederlig omtale i trendmagasinet Nylon Magazinefor sine økologiske jeans. Maggie Wonka gjorde suksess under motemessen i København for en uke siden og solgte kolleksjonen sin til flere utendlanske butikker. Julie Skarlander parisiennen som blir lagt merke til med sin poetiske folklore. Og så har vi Moods of Norway som har brutt igjennom via alle kommunikasjonskanaler og gjør det stort i Las Vegas, Los Angeles, NY og selvsagt her hjemme. Moods of Norway kan alle triksene innen markedsføring og lager innovativ design. Dette er som Diesel på 90-tallet: Ungt, vilt og sexy. Så hadde de da også den beste visningen på moteuken.
Det har vært en spennende uke. Og selv om Oslo Fashion Week er blitt bra, kan den bare bli bedre og bedre.
Avantgardistisk fra Moods of Norway.
Vis mer
Viva Las Vegas! Stilige dresser fra Moods of Norway.
Vis mer
Tommy Løland stylet Moods of Norway-showet. Utrolig bra!
Vis mer
Gatesmart rebell fra Who Knew.
Vis mer
Inspirert av Diors sjefadesigner John Galliano. Who Knew.
Vis mer
Who Knew spilte på 80-tallets jeanskultur.
Vis mer
Inspirert av Diors sjefadesigner John Galliano. Who Knew.
Vis mer
Legg merke til håret. Godt arbeid fra Leila Hafzi.
Vis mer
Inspirasjon fra Versailles på 1700-tallet og japanske geishaer. Leila Hafzi.
Vis mer
Maggie Wonka presenterte et godt moteshow på Grand.
Vis mer
Fra babydoll til til pin-up jenter. Maggie Wonka. (Alle foto Maggie Wonka: Patrick Worthington) Foto: Patrick Worthington
Vis mer
Sukkersøtt og ultrafeminint fra Maggie Wonka.
Vis mer