Jeg er flere ganger blitt spurt om å oppsummere året som er gått, og komme med mine spådommer for det nye.
Det er ikke alltid like lett å skulle se inn i krystallkula, men én ting er sikkert: 2023 vil by på store utfordringer, men også store muligheter for motebransjen.
For med pandemien i bakspeilet legger vi bak oss nok et annerledes-år. Krig på europeisk jord har ført til inflasjon, strømkrise og økonomisk usikkerhet som mest sannsynlig vil prege oss i lang tid framover. Mange har fått dårligere råd, og det påvirker selvsagt også motebransjen.
I Business of Fashions State of Fashion-rapport nevnes både bærekraft, mangfold og digital mote som motebransjens fokusområder i året som nå er her.
Rapporten peker på en rekke utfordringer for en allerede presset bransje, men framhever også mulighetene som ligger der for merkene som greier å ta pulsen på tidsånden.
Imens vitner den internasjonale catwalken om framtidshåp og optimisme med blant annet sterke farger som fortsatt vil prege motebildet. Og så får formelt tøy en ny vår. For hva vil vi kle oss i nå når reglene for antrekk på kontoret er endret – eller rettere sagt kontorkulturen? Og hva så når vi skal på fest? Vil det da bli enda mer ekstraordinært enn det har vært før?
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger