KK.NO: Det franske motehuset Givenchy, ledet av designer Riccardo Tisci (41), er i full sving med å bli klare for Fashion Week som starter i New York på fredag.
Men vanligvis viser Givenchy og flere av de franske merkene sine kolleksjoner i Paris i slutten av september/starten av oktober.
I år overrasker Tisci og Givenchy og holder ikke visning i den franske hovedstaden.
I stedet har motehuset lagt visningen til «The Big Apple», nemlig New York City. Akkurat hvorfor Givenchy har valgt å gjøre dette, har flere stilt spørsmål ved.
Men nå har Vogue.com kommet med svaret.
Ifølge motemagasinets nettside skal det franske merket åpne en gigantisk flaggskipbutikk på Madison Avenue. Det at Givenchy legger visningen til New York skal være en del av lanseringen av den nye butikken.
Men ikke nok med det: Hele New York er invitert. Ja, du leste rett. 820 billetter ble lagt ut ut slik at hvem som helst kan få delta på visningen for våren 2016.
Men disse billettene ble fort revet bort, og på Givenchys Fashion Week-nettside skriver motehuset at «Responsen var overveldende og vi er så takknemlig for at du ville komme på visningen vår.»
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger