Rihanna

Hypet skjønnhetsprodukt utsolgt på 24 timer

Nå kan det ettertraktede Fenty-produktet bli ditt - hvis du er villig til å betale den skyhøye prisen!

RIHANNA: Skjønnheten fra Barbados er ikke den første kjendisen til å lansere sin egen duft - og neppe den siste. Hun håver inn på skjønnhetsmerket Fenty. FOTO: NTB.
RIHANNA: Skjønnheten fra Barbados er ikke den første kjendisen til å lansere sin egen duft - og neppe den siste. Hun håver inn på skjønnhetsmerket Fenty. FOTO: NTB. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Det kan virke som om alt Rihanna tar i blir til gull. Som en slags moderne Messias har hun gjort karriere både som artist og nå også som skjønnhetsmogul.

Da hun først lanserte sitt eget skjønnhetsmerke, Fenty, tilbake i 2017 solgte den populære foundationen ut i rekordfart. Og da merket hennes ble lansert her hjemme i fjor ble produktene revet ut av butikkhyllene. Fredrik & Louisa, solgte sminke for nesten tre millioner kroner i løpet av bare det første døgnet.

Hennes første egne duft under Fenty-merkevaren ble lansert allerede i fjor.

Da ble den utsolgt på under ett døgn.

KAN LE HELE VEIEN TIL BANKEN: Sminkemerket hennes har gjort henne til dollar-milliarder. FOTO: Fenty.
KAN LE HELE VEIEN TIL BANKEN: Sminkemerket hennes har gjort henne til dollar-milliarder. FOTO: Fenty. Vis mer

Nå, mer enn ett år etter, treffer kjendisduften også norske butikkhyller.

Beskrevet av merket selv som «en intim unisex-duft som er alt du føler, alt du er og alt du vil være». Svevende som bare skjønnhetsindustrien kan. Mer konkret: «Rå, sensuell, krydret og søt på én gang».

TIL NORGE: Rihannas duft, Fenty Eau de Parfum, kommer til Norge – ett år etter lansering. FOTO: Produsenten.
TIL NORGE: Rihannas duft, Fenty Eau de Parfum, kommer til Norge – ett år etter lansering. FOTO: Produsenten. Vis mer

Utviklet sammen med LVMH Master Perfumer – en av duftverdenens mest anerkjente neser – Jacques Cavallier skal duften være en slags representasjon av Rihanna selv med duftnoter av magnolia, musk, mandarin, blåbær, bulgarsk rose absolute, geranium og patchouli.

Trodde du kjendisparfymen var død, må du tro om igjen. For duft er fortsatt big business for superstjerner verden over.

SKJØNNHETSMOGUL: Den barbadiske artisten har gjort suksess også med sitt eget skjønnhetsmerke. FOTO: NTB.
SKJØNNHETSMOGUL: Den barbadiske artisten har gjort suksess også med sitt eget skjønnhetsmerke. FOTO: NTB. Vis mer

Både Britney Spears, Jennifer Lopez og Beyoncé står bak noen av tidenes mestselgende parfymer, skriver Vogue.

I årene etter at den ble lansert i 2004 ble det solgt én flaske av Britney Spears første duft Curious hvert 15. sekund på verdensbasis. Jennifer Lopez' Glow solgte for svimlende 100 millioner dollar bare det første året, og Beyoncés Heat satt rekord med 72 000 solgte flasker den første timen, skriver motemagasinet.

Fenty Eau de Parfum slippes 5. desember hos utvalgte Fredrik & Louisa-butikker, og vil ha en utsalgspris på kr 1750.

Oppdag mer mote, livsstil og historier fra virkeligheten på KK.no

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer