Lindex

Jean Paul Gaultier designer for Lindex

Samarbeidskolleksjonen består av dameplagg, barneplagg, accessoirer og undertøy, og lanseres 8. oktober.

JEAN PAUL GAULTIER: Den franske designeren er kjent for å være en rebell i moteverdenen Blant annet designet han flere av Madonnas legendariske sceneantrekk fra The Blonde Ambition-tour i 1990. Nå samarbeider han med den svenske budsjettkjeden Lindex.  Foto: Maja Flink/Lindex
JEAN PAUL GAULTIER: Den franske designeren er kjent for å være en rebell i moteverdenen Blant annet designet han flere av Madonnas legendariske sceneantrekk fra The Blonde Ambition-tour i 1990. Nå samarbeider han med den svenske budsjettkjeden Lindex. Foto: Maja Flink/Lindex Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Tidligere har Lindex samarbeidet med store motehus som Missoni og Matthew Williamson, og stjerner som Penelope Cruz og Kate Hudson har frontet kampanjene deres.

Nå slår kleskjeden seg sammen med en av moteindustriens største og dristigste designere, Jean Paul Gaultier.

LES OGSÅ: Slik blir høsten hos Lindex

Feirer 60 år med mote

DESIGNET FOR MADONNA: Gaultier er blant annet kjent for å ha designet noen av Madonnas mest spenstige sceneantrekk - som dette, fra 1990! Foto: All Over Press
DESIGNET FOR MADONNA: Gaultier er blant annet kjent for å ha designet noen av Madonnas mest spenstige sceneantrekk - som dette, fra 1990! Foto: All Over Press Vis mer

I 2014 fyller Lindex 60 år og kjeden planlegger en stor feiring til høsten for å vise fortiden, nåtiden og fremtiden til merkevaren.

Lindex vil invitere samarbeidspartnere, ansatte og kunder til å bli med på feiringen, som designsamarbeidet med Jean Paul Gaultier er en del av.

Gaultier, som var kreativ direktør for Hermès fra 2003 til 2010, er kanskje mest kjent for sine dristige og noe utradisjonelle plagg.

Blant annet stod han for flere av de mest ikoniske sceneantrekkene popdronning Madonna hadde på seg under sin verdenskjente Blonde Ambition Tour i 1990. 

Samarbeidskolleksjonen mellom Gaultier og Lindex består av dameplagg, barneplagg, accessoirer og undertøy.

Kolleksjonen lanseres i utvalgte butikker og på lindex.com 8. oktober 2014.

- Kolleksjonen er dristig, elegant og sterk, akkurat som Lindex-kvinnen, sier Jean Paul Gaultier.

LES OGSÅ: Bruker ansatte som undertøysmodeller

Støtter Rosa sløyfe-aksjonen

10 prosent av inntektene fra salget av kolleksjonen går til Rosa sløyfe-aksjonen for å støtte kampen mot brystkreft.

- Det er en fantastisk og morsom opplevelse å skape en kolleksjon for Lindex som tolker kodene mine, og samtidig kunne bidra i kampen mot brystkreft, sier designeren om samarbeidet.

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer