– Herregud, sorry, ass! Dette ble mye styr! Her, på et kontor midt i hjertet av Oslo som hun deler med en salig blanding av kreative mennesker, jobber Celine Aagaard på spreng med lanseringen Envelope1976 – et high end-klesmerke laget med bærekraft i fokus – som hun står bak sammen med partner Pia Nordskaug fra Eco.Logic.
Den tidligere TOPP- og StyleMag-redaktøren gir meg en klem og beklager seg et par ganger til idet jeg tar steget ut av heisen. Dette intervjuet har nemlig blitt utsatt to ganger; først fordi hun måtte være hjemme med sykt barn, og så fordi hun skulle et par dager til New York på jobb.
Litt symbolsk, kanskje, for dét er egentlig livet til Celine i et nøtteskall. En evig balansegang mellom familietid med sønnen Silas og samboer Bjørn Erik Hagen, og arbeid i både inn- og utland. Det er ikke alltid like lett å holde de to tingene adskilt, spesielt når man skal lansere eget klesmerke og kun har én partner, men 42-åringen gjør sitt beste.
– I begynnelsen hadde vi showrom for Envelope1976 hjemme hos meg, men jeg ble enig med min kjære om at jobb er jobb, og at det ikke skulle se ut som et showrom lenger når han kom hjem. Hver morgen rullet jeg klesstativene ut i stuen, steamet og gjorde klærne plettfrie, og laget grønn te og açaí bowls til kundene – før det var sceneskifte igjen rundt 16:50, forteller Celine og ler.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger