Med Moods of Norway har den norske designerduoen Simen Staalnacke og Peder Børresen skapt seg et stort navn i moteindustrien, og gutta er kjent for sine mange elleville krumspring på motefrontenI februar tok de oss med til «Winterwonderland» under VMs åpningsshow, der vi fikk se 80 dansere, 80 antrekk, 80 kostymer og 70 modeller på 22 minutter. Her flommet isprinsesser, konglekjoler og sjokkrosa skøytedrakter nedover catwalken.Under høstens Oslo Fashion Week ble de også den store «snakkisen», da de inviterte til storslagen snobbefest på Øvrevoll galoppbane i Bærum. LES OGSÅ: Her er Moods of Norway-kolleksjonen
Sprek og fargeglad vintersport-linje
Denne vinteren har imidlertid den fargeglade designerduoen bestemt seg for å gå nye veier, og satse på en vintersports-linje, som har fått det passende navnet «Moods Of Norway Cocktail Sports». Se priser og bilder av noen av dameplaggene lenger nede i saken!I en pressemelding fra Moods-gutta, står det at kolleksjonen er tenkt å dekke de fleste behov for et trendy antrekk innen de fleste sportsaktiviteter. Og blant plaggene er det både undertøy, småvarer, yttertøy og mellomlag. LES OGSÅ: - Wow, Moods er helt rått!- Latt oss inspirere av oss selv
Kolleksjonen, som er «typisk Moods», vil bli distribuert i nøye utvalgte butikker (deriblant Anton Sport) i Norge, og kommer i salg allerede fredag 21. oktober (alle varene vil være i butikk i løpet av de neste ukene). - Med vår norske arv og designmessige uttrykk, ser vi det som naturlig at vi nå går til sportsbransjen med vår ide om å lage glade klær, til glade mennesker, uttaler Børresen og Staalnacke i pressemeldingen: - Hele det norske folk elsker jo å være i aktivitet og ute i den vakre naturen som omgir disse glade menneskene. Enten det er for en liten spasertur, eller om du trener på et mer aktivt nivå. Det viktige er målet om at aktiviteten er ispedd litt cocktail. Vi ønsker å ta Moods Of Norway moten ut i bakkene, løypene, stiene, banene og bølgene!- Den første kolleksjonen som lanseres i butikkene denne høsten er dedikert vår egen historie, sier duoen:- Vi har rett og slett latt oss inspirere av oss selv!LES OGSÅ: Nå er strikkeplagg blitt sexySamarbeider med sportsbransjen
Ifølge gutta har de funnet frem grafiske elementer, fargekombinasjoner og design detaljer som tidligere er brukt i motekolleksjonene deres, samt børstet støv av gamle idé-gullkorn som de har spart. - Som for eksempel forpakningen til sportsundertøyet vårt som rett og slett er formet som en fuglekasse! Forteller de. Det er ikke bare forpakningene det er lagt mye arbeide i. I forbindelse med utviklingen sportslinjen er det etablert en egen stab på seks personer – alle med erfaring fra sportsbransjen.– Selv om vår bakgrunn er mote, og det er en «mote-sport» kolleksjon vi ønsker å nå ut til forbrukeren med, er det superviktig for oss at kvaliteter og egenskapene ved produktene tilfredsstiller de tekniske kravene et sportsprodukt skal ha, sier Børresen: – Derfor har vi håndplukket kompetanse innenfor de områdene vi selv ikke har noen erfaring.Se priser og bilder av noen av dameplaggene nedenfor:Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger