Vivikes

Kleskjedene slåss om de urbane kvinnene!

De store kleskjedene gjenoppfinner sine identiteter i kampen om de urbane motekvinnene.

Vivikes har fått en ansiktsløftning i håp om å nå en bredere målgruppe. Den samme trenden har vi sett hos flere av de store kleskjedene, deriblant Cubus, Kappahl, Lindex.

Vi tok en prat med Anne Gro Fjeldheim, Creative Director og Buying Manager hos Vivikes, som er den siste av kleskjedene som har gjennomgått en stilforandring for å nå urbane moteinteresserte kvinner.

image: Kleskjedene slåss om de urbane kvinnene!

NY STIL: Vivikes ønsker å nå en yngre og bredere målgruppe med sin nye stil som representerer den urbane trenden som er i motebildet akkurat nå. Foto: Stella Vaage.

Les også: Pysjbukse-trenden fortsetter

 - Vi innrømmer at Vivikes hadde et "gammel dame"-stempel før. Det har vi nå gjort noe med. Plaggene og lookene har fått en overhaling, og er mer med i tiden og trendene enn det vi var før, forteller hun.

Vivikes har fulgt etter de andre kleskjedene, og både plagg og lokaler har fått en yngre, mer urban og personlig look.

Hvorfor var det viktig med en ny look?

 - Vi vil inkludere alle, og vi vil ikke miste våre gamle kunder, men heller åpne opp for alle aldre og stiler. Vi tror at Vivikes har noe for alle, og at kunden kan style og kombinere plaggene på sin egen måte slik at det passer både alder, stil og personlighet, forteller Anne Gro.

Hvorvidt Vivikes klarer å riste av seg sitt gamle stempel, og konkurrere med kleskjeder som Bik Bok, H&M, og Cubus gjenstår å se.

image: Kleskjedene slåss om de urbane kvinnene!

STOLT: Anne Gro Fjeldheim som er Creative Director og Buying Manager hos Vivikes var stolt over å vise frem ny butikk og nye plagg på Sandvika Storsenter. Foto: Stella Vaage.

Les også: Dette er høstmoten hos H&M og Bik Bok

 

Sjekk KKs kjærlighetshoroskop

Saker spesielt utvalgt for deg: