At det er gjennomtrekk på toppen i motebransjen er knapt noen nyhet. For fotballtrenere må være den eneste gruppen – om noen – som skiftes ut raskere enn kreative ledere ved motehus.
Stolleken fortsetter, og for at kabalen skal gå opp må en inn der en annen går ut.
Nå er turen kommet til Burberry som tar farvel med Riccardo Tisci som kreativ leder. Inn kommer gullgutten Daniel Lee.
Det var i forrige uke at Burberry kunngjorde at Tisci forlater sjefsstolen etter fem år ved roret. Det skjedde samme uken som han viste sin nyeste – og med det også siste – kolleksjon for det britiske motehuset under moteuken i London.
Heldigvis mangler det ikke på fyndord i pressemeldingen om hans avgang.
Og det skulle bare mangle, for Tisci har for alvor snudd skuta i det motehusets selv kaller for en «kreativ transformasjon»;
– Riccardo har spilt en sentral rolle i reposisjoneringen av Burberry. Han har forbedret vårt kreative språk, modernisert og hevet produkttilbudet vårt og brakt en ny generasjon luksuskunder til merkevaren vår, sier administerende direktør i Burberry Jonathan Akeroyd om Tisci.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger