Lindex

Lindex samarbeider med Matthew Williamson

Stjernefavoritten lager kolleksjon med kleskjeden for å øke oppmerksomheten rundt brystkreft.

NY KOLLEKSJON: Lindex lanserer til høsten en samarbeidskolleksjon med den britiske stjernedesigneren Matthew Williamson. Her ser du bilder fra hans høstkolleksjon for 2013.  Foto: All Over Press
NY KOLLEKSJON: Lindex lanserer til høsten en samarbeidskolleksjon med den britiske stjernedesigneren Matthew Williamson. Her ser du bilder fra hans høstkolleksjon for 2013. Foto: All Over Press Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Kleskjeden Lindex gjorde stor suksess med sin samarbeidskolleksjon med det italienske motehuset Missoni i fjor høst.

Målet med samarbeidet var å øke bevisstheten på brystkreft, og ti prosent av inntektene gikk til brystkreftforskning og Rosa Sløyfe-aksjonen.

LES OGSÅ: Slik styler du Missoni for Lindex-kolleksjonen

FOR LINDEX: Her er et av de første bildene fra Matthew Williamsons samarbeidskolleksjon med Lindex.  Foto: Lindex
FOR LINDEX: Her er et av de første bildene fra Matthew Williamsons samarbeidskolleksjon med Lindex. Foto: Lindex Vis mer

Samarbeider med Matthew Williamson

Den kommende høsten gjentar de suksessen, med en ny stjernedesigner på laget.

Denne gangen har kleskjeden nemlig fått den britiske moteskaperen Matthew Williamson til å designe en unik kleskolleksjon, som skal lanseres 4. oktober.






I likhet med Missoni-samarbeidet, vil også 10 prosent av denne kolleksjonens salgsinntekter gå til Kreftforeningens Rosa sløyfe-kampanje mot brystkreft.

- Gjennom denne designkolleksjonen forenes de to varemerkene til støtte for Kreftforeningens Rosa Sløyfe-kampanje. En kampanje Lindex med stolthet har støttet i mer enn 10 år. Kolleksjonen retter seg til kvinner som setter pris på mote og design. Vi tror at våre kunder ønsker å handle en prisgunstig eksklusiv designkolleksjon, samtidig som du støtter en god gjerning, sier Nina Haugen, Manager, Marketing & Merchandiser for Lindex Norge til KK.no.

Se flere bilder fra kolleksjonen nedenfor:






LES OGSÅ: Isabel Marant designer for H&M

Stor stjerne blant stjernene

Matthew Williamson er utdannet ved det prestisjetunge Central Saint Martins College i London og viste sin første kolleksjon i 1997.

Siden det har han fortsatt å bygge opp et luksusmerke som selges i butikker i London, Dubai og Qatar, samt hos 170 forhandlere verden rundt.






Williamson har også blitt et stort navn blant stjernene de siste årene, og «it»-jenter som Sienna Miller, Blake Lively, Nicole Richie, Gwyneth Paltrow og Olivia Palermo er blant hans svorne fans.

Ifølge Lindex vil kolleksjonen kjennetegnes av Williamsons estetiske signatur. Designeren er en mester med mønster, utsmykninger og kaleidoskopiske farger, og disse sentrale trekkene er innarbeidet i de feminine plaggene i kolleksjonen.

- Matthew Williamsen har designet en unik kolleksjon som retter seg til kvinner som setter pris på hverdagsluksus og design. Kolleksjonen har en feminin silhuett og en utmerket passform. Dessuten finnes det også plagg til den lille fashionistaen, sier Nina Haugen.

Se flere bilder fra Matthew Williamsons egne kolleksjoner nedenfor:


STJERNEFAVORITT: Williamson har en høy stjerne blant kjendisene. Her med Gwyneth Paltrow til venstre, og med supermodeller som Cara Delevingne etter sin høstvisning i februar.  Foto: All Over Press
STJERNEFAVORITT: Williamson har en høy stjerne blant kjendisene. Her med Gwyneth Paltrow til venstre, og med supermodeller som Cara Delevingne etter sin høstvisning i februar. Foto: All Over Press Vis mer





LES OGSÅ: Derfor er Olivia Palermo et stilikon

34 plagg i utvalgte butikker

Designeren har laget 34 plagg, som vil være tilgjengelig i utvalgte Lindex butikker (se mer info nederst i saken), samt på nett, fra 4. oktober.

- Det føles fantastisk å kunne samarbeide med et spennende, internasjonalt moteselskap. Samarbeidet gir meg mulighet til og nå en ny gruppe motebevisste kvinner, sier Williamson i anledning nyheten:

Hva synes du om det nye samarbeidet til Lindex?





- Som designer har det alltid vært viktig for meg at min design får kvinner til å føle seg vakre og selvsikre. Jeg elsker kvinner og har alltid blitt inspirert av dem, så jeg er henrykt over at kolleksjonen kan støtte en så verdig sak.

Her vil kolleksjonen selges:
Markensgt, Kristiansand
Kvadrat Sandnes
Magasinet Drammen
Torvbyen, Fredriksstad
Lagunen, Bergen
Munkegate Trondheim
Moldetorg
Veita Tromsø
City Syd Trondheim
Arkaden Torgterrassen, Stavanger
Oslo City
Bergen Galleriet
Majorstua, Oslo
Sandvika Storsenter
Jessheim Storsenter
Grünerløkka, Oslo
Grensen, Oslo
Karl Johan, Oslo
Sirkus Shopping, Trondheim

LES OGSÅ: Mary-Kate og Ashley Olsen designer for Bik Bok

Dette gleder jeg meg skikkelig til!
 
(65%)
Uff nei, jeg er ikke så begeistret for Matthew Williamson
 
(19%)
Jeg bryr meg ikke så mye
 
(16%)
Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer