Luksusmerket setter fyr på nettet med denne vesken

Tør du å tippe prisen?

GÅR VIRALT: Denne kan bli din – men for en betydeligere høyere sum enn du betaler på Subway. FOTO: NTB
GÅR VIRALT: Denne kan bli din – men for en betydeligere høyere sum enn du betaler på Subway. FOTO: NTB Vis mer
Publisert

I 1997 ble vesken med tilnavnet The Baguette introdusert på motemarkedet av Silvia Venturini Fendi (59).

Vesken var liten og kompakt, som oftest med kort skulderreim, og ble laget for å passe behagelig innunder armen. Litt på samme måte som franskmenn (riktignok i de mest klisjéfylte fremstillingene ...) bærer en baguette nedover brostenbelagte smågater.

Vesken ble gjort ekstra populær gjennom kvinnene i «Sex og singelliv» fra sent på 90-tallet og utover i tidlig 2000-tall, og kalles av mange den aller første it-vesken.

I fjor gjorde vesken comeback for alvor – og dét med hjelp fra selveste Carrie Bradshaw!

Se den tungt «Sex og singelliv»-inspirerte snutten med Sarah Jessica Parker (55) under:

LES OGSÅ: 6 ting du kanskje ikke visste om «Sex og singelliv»

Mange motehus har kastet seg på trenden og siden comebacket har den vært å se på influensere verden rundt.

Også her i Norge er baguetten en favoritt blant kjente fjes:

Anniken «Annijor» JørgensenNnenna EchemGuri HeliLinnea Marie Jamessen

Det er ingen tvil om at baguette-vesken har gått, og fremdeles går, sin seiersgang blant moteeliten.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer