Det er selvsagt å sette det på spissen. Men du skjønner kanskje tegninga?
For satt opp mot det som kan virke som et eneste stort sirkus, er Chanels couture-visning underspilt eleganse. På sitt beste.
Mote er kunst, og som kunsten skal også moten både sjokkere og også provosere.
Og det gjorde den til gangs på Schiaparelli.
Inspirert av Dantes inferno sendte kreativ leder Daniel Roseberry supermodellene Shalom Harlow, Naomi Campbell og Irina Shayk nedover catwalken i Paris iført kjoler med påsydde falske dyrehoder på.
Da Kylie Jenner dukket opp ikledd løvevarianten var tilbakeslaget et faktum.
Kritikken haglet fra alle hold; fra dyrevernere på den ene siden til motefolk på den andre. Var egentlig dette noe mer enn en billig gimmick? En iscenesatt forestilling for å høste likerklikk og delinger? Eller var det faktisk høymote?
Enter Chanel og Virginie Viard; Karl Lagerfelds høyre hånd som etter hans død for fire år siden overtok som kreativ leder for det franske luksusmotehuset.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger