Marc Jacobs

Marc Jacobs designer brusbokser for Coca Cola

Designer følger i fotsporene til Jean Paul Gaultier og Karl Lagerfeld.

Marc Jacobs designer brusbokser for Coca Cola
Publisert
Sist oppdatert

Designer Marc Jacobs er kreativ leder for sitt eget merke samt Louis Vuitton har blitt hanket inn av Coca Cola Light til å lage designet på deres brusbokser, som slippes i begrenset opplag i slutten av februar. Det skriver svenske Dagens media.

I tillegg meldte brusgiganten også forrige uke at Jacobs er utnevnt kreativ leder for varemerket.

- Det er et privilegium for meg å bli kreativ leder for Coca Cola light og å få sette mitt stempel på kampanjen i forbindelse med 30-årsdagen. Cola Light er et ikon, og jeg elsker ikoner, sier Jacobs i en pressemelding.

Boksenes design er en hyllest til de tre tiårene Coca Colas light-versjon har vært i salg. Den første boksen som slippes er 90-tallsboksen, tiåret Marc Jacobs slo gjennom med sine grunge-inspirerte plagg.

Coca Cola fyller 30 år i år, og 80-tallsboksen slippes i mars, mens 2000-tallets boks slippes til sommeren.

Tidligere har blant andre designerne Jean Paul Gaultier og Chanel-designer Karl Lagerfeld skapt designet til Cola lights brusflasker.

Marc Jacobs designer brusbokser for Coca Cola

Marc Jacobs tar imot applaus etter å ha vist showet sitt i New York. Foto: All Over

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer