Beyoncé:

Mer enn nok et kjendismerke

- Tror mange har ventet på dette.

BEYONCÉ: Superstjerna skal ekspandere merkevaren sin. Foto: AP/NTB
BEYONCÉ: Superstjerna skal ekspandere merkevaren sin. Foto: AP/NTB Vis mer
Publisert

Beyoncé (42), som egentlig heter Beyoncé Giselle Knowles-Carter, får mye oppmerksomhet etter sitt nyeste innlegg på sosiale medier.

Nylig avslørte Beyoncé på Instagram at hun skal lansere en hårpleieserie 20. februar. Serien har fått navnet «Cécred», skriver CNN.

Artisten kunngjorde lanseringen på Instagram, hvor hun postet en video med filmopptak av det som skal være morens salong Headliners, i Houston, Texas - hvor Beyoncé hadde sin første jobb med å feie hår.

Instagram-innlegget har fått en rekke reaksjoner, og folk i kommentarfeltet virker å være begeistret for den nye forretningsideen til superstjerna.

- Uansett hva det er vil jeg kjøpe alt, kommenterer en.

- Hun vet hvordan å få folk til å bruke penger, skriver en annen.

- Naturlig steg

- Denne tror jeg mange har ventet på. På mange måter er det et naturlig steg for superstjernen som selv hadde sin første jobb med å koste gulvet i morens salong da hun var yngre, forteller KKs mote- og skjønnhetsansvarlig Ida Elise Eide Einarsdóttir.

- Hun har nok et helt spesielt forhold til dette, og for henne henger det tett sammen med det å være kvinne. Det har hun selv sagt, fortsetter hun.

Beyoncé er ikke den første kjendisen til å ekspandere merkevaren sin på denne måten. Mange har allerede gjort det, med vekslende hell.

Einarsdottir påpeker Kylie Cosmetics som Kylie Jenner står bak og Rihannas Fenty Beuty. Begge merkevarene har hatt stor suksess.

Verdensstjerna er heller ikke den første kjendisen som lanserer sitt eget hårmerke. Tracee Ellis Ross gjorde det i 2019, og Jennifer Aniston nå nylig, påpeker KKs mote- og skjønnhetsansvarlig.

- Man kan si mye om kjendismerker, men det koker ned til hvor involvert de er i eget merke. I tillegg til at produktene fungerer, selvsagt.

TA TESTEN: Vær sikker på at alt er i orden med varmtvannstank og rør. Video: Linn Merete Rognø / Embla Hjort-Larsen Vis mer

Hun mener at her har nok Beyoncé et fortrinn.

- Ikke bare er hun kjent for sitt vakre hår, men hun utvider universet på et vis ved å knytte kultur og identitet så nært opp til det, sier Einarsdottir og fortsetter:

- Ja, og ikke minst egen barndom og minner. Det gir en slags ekthet som ikke er alle forunt, og det vil helt klart være et fortrinn for henne. På den måten blir det noe mer enn bare nok ett kjendismerke. Også kan hun nok relativt raskt le hele veien til banken. Men jeg tror dette virkelig er noe hun vil. Og slik blir det god butikk av.

Følg på Instagram Abonner på KK magasinet