Moods Of Norway

Moods of Norway åpnet butikk i New York - med parykker!

- Utrolig spennende og gøy, sier gutta til KK.no. Se bildene fra åpningsfesten her!

ÅPNINGSFEST: Her er Moods-gutta Simen Staalnacke, Peder Børresen og Stefan Dalhkvist på åpningen av sin nye butikk i New York - ikledd blonde parykker ala teamet.  Foto: Sara Johannessen
ÅPNINGSFEST: Her er Moods-gutta Simen Staalnacke, Peder Børresen og Stefan Dalhkvist på åpningen av sin nye butikk i New York - ikledd blonde parykker ala teamet. Foto: Sara Johannessen Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
Torsdag denne uken åpnet Moods of Norway-gutta Simen Staalnacke, Peder Børresen og Stefan Dalhkvist sin aller første konseptbutikk i verdensmetropolen New York.

Dette er den andre butikken de norske motegründerne åpner i USA - de har allerede én i Los Angeles/Beverly Hills, som går veldig bra.

SOHO: Moods-butikken ligger i 75 Greene Street i Soho. Dette er Manhattens downtown shoppingområde og butikken er lokalisert ved siden av kjente merker som Nicole Miller, J. Lindeberg, John Varvatos, Burberry og Chanel.
SOHO: Moods-butikken ligger i 75 Greene Street i Soho. Dette er Manhattens downtown shoppingområde og butikken er lokalisert ved siden av kjente merker som Nicole Miller, J. Lindeberg, John Varvatos, Burberry og Chanel. Vis mer

Har brukt to år på planleggingen

Da KK.no møtte gutta i forkant av deres vår/sommervisningen under Oslo Fashion Week i august, kunne de avsløre at de var veldig spente på åpningen og mottagelsen av butikken.






Planleggingsprosessen og ønsket om å finne «det perfekte lokalet» har nemlig tatt dem over to år, og derfor var det ekstra stor spenning knyttet til lanseringen 7. september.

- Det er klart at det har enormt mye å si for oss, og det er utrolig spennende at vi nå får åpnet en butikk i New York. Vi har brukt to år på å finne det perfekte lokale, så det blir utrolig gøy når det nå kommer i gang, og at vi dermed har to butikker på hver sin kant av USA - én på østkysten og én på vestkysten, sa Staalnacke og Børrensen til KK.no i august.

LES OGSÅ: Husk dette når du skal shoppe i New York

INNVENDIG: Slik ser den nye Moods-butikken ut innvendig. Trendy og elegant i ekte norsk stil.
INNVENDIG: Slik ser den nye Moods-butikken ut innvendig. Trendy og elegant i ekte norsk stil. Vis mer

Trendy shoppingområde

Den nye butikken ligger i en svært trendy og moteriktig del av motemetropolen - nærmere bestemt 75 Greene Street i Soho.

Dette er Manhattens downtown shoppingområde og butikken er lokalisert ved siden av kjente merker som Nicole Miller, J. Lindeberg, John Varvatos, Burberry og Chanel.

Og naturlig nok var det stor fest under åpningen torsdag kveld - og KKs moteredaktør Silje Pedersen var selvsagt på plass.

Følg Siljes moteblogg og få daglige oppdateringer fra New York fashion week her!






LES OGSÅ: Se klesskapet til mote-Silje

Blonde parykker

«The Really Really Blond Party» var teamet for arrangementet og alle gjestene var selvsagt «pyntet» med blonde parykker i nordisk stil.

Over 500 av de blonde parykkene var blitt sendt ut til de inviterte på forhånd, og alle som skulle inn måtte ha på seg parykk - med unntak av de som allerede var blonde.


- Moods of Norway har alltid sin egen vri på ting og i går skapte de både oppsikt og snakkis med sitt «Really Really Blonde» party og åpningsfest av butikken i Soho. Folk kunne ikke unngå å legge merke til alle de blonde parykkene, som var temaet for festen. Jeg tror at Moods-butikken sklir rett inn i det hippe området, sammen med de andre kule konseptbutikkene, sier Silje Pedersen til KK.no.

Vi fikk også noen sitater fra gutta i forkant av åpningsarrangementet, og de er naturlig nok svært stolte over sin nye flaggskipbutikk.

- Vi er selvfølgelig veldig stolte av at Moods of Norway nå finnes i en internasjonal fashionby som New York, og vi gleder oss til å dele happy clothes med happy New York´ere, sier de til KK.no.

Se flere bilder fra åpningen og butikken nedenfor:






LES OGSÅ: Bytt ut kjolen med en dress

Stor tro på dressene

Det er ikke til å legge under en stol at det er de oppsiktsvekkende, fargesprakende herredressene Moods-gutta har blitt så kjent for.

Og selv om designerne - som alltid går kledd i sitt eget design - også på denne åpningen, selger svært mye av basisplaggene sine (sko, bukser, kjoler, gensere, undertøy), er det dressene de har aller mest tro på i New York.






- Hele kolleksjonen er blitt veldig godt mottatt. Vi har hatt butikk «walk-throughs» med amerikansk presse i forkant av butikkåpningen, og det er stor interesse for herredressene, som jo er kjernen i Moods of Norway og som skiller seg klart ut sammenlignet med det som finnesellers i byen, sier de.

LES OGSÅ: Dressbuksen er høstens hotteste

POPULÆRE DRESSER: Moods-guttas fargerike og oppsiktsvekkende dresser selger godt i USA, og gutta har stor tro på at de vil bli populære også i motemetropolen New York.  Foto: Per Ervland
POPULÆRE DRESSER: Moods-guttas fargerike og oppsiktsvekkende dresser selger godt i USA, og gutta har stor tro på at de vil bli populære også i motemetropolen New York. Foto: Per Ervland Vis mer
Følg på Instagram Abonner på KK magasinet

Vi bryr oss om ditt personvern

kk er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer