Tirsdag markerte starten på Oslo Runway - som i år går av stabelen i selveste Operabygget i Bjørvika. Og først ut av designerne som holdt visning, var ingen ringere enn Moods of Norway.
Stryn-gutta, som har gjort enorm suksess både i inn-og utland de siste årene, hadde også tatt et litt fiffig valg når det kom til årets visning.
I stedet for å vise høst/vinter 2016-kolleksjonen, slik de andre designerne skal - og som ofte er vanlig under motevisninger (ligger alltid foran én sesong), så valgte Simen og Peder å heller vise deres nye vår/sommer-kolleksjon for 2016.
Med andre ord - klærne vi så på catwalken kommer i butikk allerede de kommende månedene. Du slipper altså å vente helt til høsten med å gå til anskaffelse av et plagg, dersom du ser noe du liker. Også Burberry og Tom Ford har valgt å gjøre det samme - når de skal avholde sine visninger under de kommende moteukene i London og New York.
- Det å vise kolleksjonene i det de kommer i butikk er blitt en stor global trend. Verden går kjappere og kundene vil ikke vente seks måneder før de kan kjøpe produktene i butikk. Vi har holdt på i nesten to år med en omstilling der vi nå leverer klærne i samme sesong, sier designerne Simen Staalnacke og Peder Børresen til KK.no.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger